Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Agressiv høne  (Læst 2789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sahl

• Bruger
Sv: Agressiv høne
« Svar #15 Dato: 29 Januar , 2019, 12:18 »
-

Offline Lone

• Bruger
« Svar #16 Dato: 29 Januar , 2019, 12:38 »
Jeg sender dig lige en Pm..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #17 Dato: 29 Januar , 2019, 13:57 »
Undskyld jeg er ikke klar over hvad en pm er er det noget herinde?

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #18 Dato: 29 Januar , 2019, 14:11 »
Jeg har læst din pm. Fandt det. Jeg er ny. Men ved ikke hvordan jeg kan svare den. Så jo den lægger jo æg, måske er den trankønnet.

Offline Lone

• Bruger
« Svar #19 Dato: 29 Januar , 2019, 14:31 »
I boksen øverst til venstre med overskriften: Hej Sahl (står der hos dig)
Klik på Pm, så kommer de frem. Og øverst til højre er en knap 'svar' , så kommer en tom boks frem til en besked til mig.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #20 Dato: 29 Januar , 2019, 14:39 »
Foto idag af benene

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #21 Dato: 29 Januar , 2019, 14:44 »
Højre ben

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #22 Dato: 29 Januar , 2019, 14:46 »
Venstre ben

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #23 Dato: 29 Januar , 2019, 15:27 »
Den har været til dyrlæge og jeg fik canaural til benene. Den olie er jeg gået igang med forfra igen, og til benene er fri. Det er klart. Og jeg vil få dyrlægens ord for benene er raske inden jeg giver den bort pga jeg ikke har en hane til at regulere den. Den vil være rask og sund ved overdragelsen, med dyrlægens ord, hvis nogen er interesseret.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #24 Dato: 29 Januar , 2019, 15:36 »
Jeg fik også klorhexidin til benene som de også vil blive behandlet med. Så det er helt fine til en evt overdragelse. Og det bliver nu gjort alligevel, for den skal være rask. Jeg finder måske et sted til den senere.

Offline Lone

• Bruger
« Svar #25 Dato: 17 Februar , 2019, 09:57 »
For lige at spinde en ende på historien:
Den omtalte 'agressive høne' landede hos mig - takket være en kørelejlighed hos min bonusdatter  /o
Selvfølgelig kom en høne fra en bruger ved navn Sahl til at hedde 'Sal(h)ly' - endda 'Sørøver-Sally', da hun viste sig at være en ret 'tough' dame  8)
Nå, men efter en uges karantæne og behandling for lidt kalkben, (med en salve som var blevet leveret med), blev Sørøver-Sally sat ind i min flok af 25-30 silkehøns med 6-7 virile haner..
De fleste andre høns ville i den situation være søgt ind i et hjørne og have haft en hård start - sådan ene i en ny flok. Men Sørøver-Sally bærer sit navn med god grund og sætter selv sine grænser, dog uden at være agressiv nu.
Har hun lyst at stå og putte midt i flokken på en kold dag - så gør hun det. Og har hun mere lyst til at stå og se drømmende ind til de store sussex i gården ved siden af - så gør hun det. Hun tror vist selv, hun ER en stor sussex.
Der er noget Jack Russel-terrier over hende - hvis en sussex er en labrador.
I modsætning til både de gumpetunge sussex og de dunede silkehøns viste Sørøver-Sally sig også at være en suveræn flyver. En aften var hun bare pistvæk, og selv efter at have endevendt flokken af søvninge og småvrantne silker, var der ingen spor af hende. Jeg tænkte svagt, om jeg skulle til at lede haven igennem - indtil jeg kom til at se op på overkanten af skillevæggen i mere end 2 meters højde. Sørøver-Sally var selvfølgelig søgt op 'i masten' - som en ægte sørøver, med udsigt over hele hønsehuset.
Ingen af silkehanerne har vist endnu vovet at lægge an til en parring - tænker, de har fået BLIKKET, hvis de så meget som lagde an til noget. Men det er også lige meget, jeg skal ikke avle på Sally, da hun er meget andet end bare det isbar eller silverudds blå, som jeg formoder, udfra hendes blålige æg.
Men hun har givet mig smag for at prøve Silverudds blå som en ny race i hønsehuset, fra bunden af, med renracede rugeæg til foråret.

Det var så historien om Sørøver-Sally..

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #26 Dato: 17 Februar , 2019, 13:37 »
Tak for historien - det lyder til hun er havnet på rette hylde. /o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Karin Thomsen

• Bruger
  • Husk-glem ikke at være glad :)
« Svar #27 Dato: 17 Februar , 2019, 20:46 »
hahaha, hvor sejt..
altså, høns, de er bare morsomme. :P
og sikke da en dejlig ende på den historie :D <3
I´m a chiken lover girl, and i'm happy about that :)

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #28 Dato: 18 Februar , 2019, 17:22 »
Og jeg er uendelig glad for at du Lone forvandlede en vanskelig situation for mig med sørgelige udsigter for Sally Sørøver til en solskinshistorie. At du meldte dig var bare så pænt af dig. Tak🙏