Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Facebook  (Læst 6327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie1

• Bruger
Facebook
« Dato: 31 August , 2018, 10:13 »
Jeg synes, at det er en skam, at så meget aktivitet foregår på facebook.
Meget mod mit ønske er jeg nu også på facebook, men det føles faktisk lidt underligt, at man skal være to steder for at følge med i ét forum.
Facebook kan jeg ikke gøre noget ved, men kan det teknisk lade sig gøre, at 'flette' facebook og denne side?

Online Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Facebook
« Svar #1 Dato: 01 ſeptember , 2018, 22:49 »
jeg er ikke på facebook og skal heller ikke være der. Men kan godt se, at der er lidt stille her på dff, men så må vi jo gøre noget ved det  ;), jeg er allerede begyndt at glæde mig til juleeventyret her på dff. Det kan vel logge nogle til ? I dag er det jo den første dag i efteråret/den tilstundende vinter dejligt, jeg kan godt lide den mørke tid hvor der er lidt mere ro på blandt dyr og mennesker - i hvert fald os der lever på landet og af jorden.

Offline Marie1

• Bruger
« Svar #2 Dato: 02 ſeptember , 2018, 08:55 »
Jeg er helt enig med dig angående facebook. Alene tonen derinde er rædsom. Og jeg trækker hermed mit forslag om at flette tilbage  :P
Lad os håbe, at der kommer lidt mere gang i den her på siden.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 02 ſeptember , 2018, 09:20 »
Ja og suk - i 'gamle dage' var der livlig aktivitet hver dag herinde med gode diskussioner og nyttige råd og viden og kort svartid. Alle de guldkorn ligger heldigvis stadig her på Fjerkræ Forum og er til nytte og gavn for alle, der giver sig tid til at finde viden eller undersøge et problem i dybden.

Desværre er det hurtige og overfladiske - hvor man kun er interesseret i et svar her og nu nok det, som tiltrækker flest nu om dage, så vores tilknyttede facebookgruppe vil helt sikkert fortsætte med at være det mest besøgte sted.

En del af alle de aktive i facebookgruppen er også medlemmer herinde og jeg tror bestemt ikke, at Fjerkræ Forum er glemt, men man bruger det mere som opslagsværk. Når jeg selv kommenterer i facebookgruppen, henviser jeg og linker næsten altid til hjemmesiden her, så folk kan finde en dybere og mere grundig gennemgang/diskussion om det de søger.

Vi kan jo altid håbe på, at interessen igen vil vende, så folk bliver mere aktive herinde i det unikke forum - men jeg har mine tvivl.

Facebookgruppen og hjemmesiden kan ikke flettes sammen - og heldigvis for det. Det ville fylde hjemmesiden med et uskønt rod af uendelige ligegyldigheder
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marie1

• Bruger
« Svar #4 Dato: 02 ſeptember , 2018, 12:46 »
Det ville være så ærgerligt, hvis DFF forsvandt.
Jeg har lært utrolig meget herinde, ting som man ikke lige kan læse sig til. Gode råd når panikken slår til og fornuften fra, det er sket ikke så få gange. Og aldrig har nogen vrisset af mig.

Der opstår stadig situationer, hvor jeg har brug for at vende det med kloge og vidende folk. Måske skal jeg vænne mig til at bruge søgefunktionen noget mere. Det tager jeg heller ingen skade af.

Desværre har du nok ret Helle, der går den forkerte vej.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 02 ſeptember , 2018, 17:59 »
Jeg er helt enig med dig angående facebook. Alene tonen derinde er rædsom. Og jeg trækker hermed mit forslag om at flette tilbage  :P
Lad os håbe, at der kommer lidt mere gang i den her på siden.

Det vil jeg så ikke give dig ret i. Jeg er f.eks. admin. på adskillige grupper og i dem alle er tonen ganske god.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 02 ſeptember , 2018, 18:02 »
Nu forsvinder ting jo heller ikke på Facebook, medmindre folk selvfølgelig sletter dem ligesom herinde.
Og der er jo også søgefunktioner på Facebook, så man kan fremsøge enmer. Hvilket langt fra alle benytter sig af.
Da det altid er nemmere at starte en tråd, hvilket jo også ses herinde.

Jeg er af og til herinde på Fjerkræ Forum, men kun fra computeren, da jeg synes det virker dårligt og bøvlet på telefonen.
« Senest Redigeret: 02 ſeptember , 2018, 18:11 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marie1

• Bruger
« Svar #7 Dato: 02 ſeptember , 2018, 19:36 »
Nej, selvfølgelig er tonen ikke rådden alle steder. Men nogen grupper er slemme, det kommer måske an på hvem der er administrator.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 02 ſeptember , 2018, 19:57 »
Nej, selvfølgelig er tonen ikke rådden alle steder. Men nogen grupper er slemme, det kommer måske an på hvem der er administrator.

Der har nu også været grimme toner herinde den gang bølger gik højest, så det er bestemt ikke et unikt fænomen kun på Facebook-
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Online Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 02 ſeptember , 2018, 21:30 »
Brug Jeres tid hvor I vil - det her er DFF og lad det være ved det. Jer der er på Facebook - diskuter der og lad os skrive sammen her på DFF om de emner vi finder relevante. Jeg er ligeglad med hvad der sker på Facebook, men glad for hvad der sker her!!.

Så . . . . .det er stadig lyst udenfor og sensommer, jeg tror vi få flere indlæg når efteråret og vinteren kommer, så er alle hjemme fra ferie og har mere tid til DFF.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 03 ſeptember , 2018, 07:17 »
Ja, selvfølgelig skal man bruge sin sparsomme fritid på det man har lyst til.

Jeg personligt bruger meget tid på netop Facebook, da jeg er medlem og ikke mindst admin. for en del grupper, som omhandler racefjerkræ, avl og udstilling. For jeg synes ikke rigtigt at de gange, som jeg har prøvet at lave nogle opslag herinde om disse emner, ja så har der ingen interesse/respons været på det. Og ja, da dette nu en gang er det, som jeg brænder for og vil bruge min tid på, så bruger jeg selvfølgelig mest tid, der hvor der er nye folk, som gerne vil lære om det eller på forhånd er avlere/udstillere. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Majbrittbo

• Bruger
« Svar #11 Dato: 03 ſeptember , 2018, 08:44 »
Hvis jeg har brug for seriøst og rigtig info, så er det her jeg søger/spørger. På face book skriver alle (også uarfarende)og ja bortset fra de få prof der også er herinde... så får man 1000 forskellige og nogle direkte forkerte svar. Virkelig svært at finde hoved og hale i Fub eller fakta...
JEG er ikke prof, men på face book er der virkelig mange mærkelige anbefalinger/råd. -ja vil næsten kalde det burhøns... fx. folk der siger ok til bitte små huse/bure - de skal jo “bare” sove der. Så kan man så henvise til lovstof, bøger med anbefalinger om div. Men når 300 mod en’ siger ok- så er man bussemanden. Så råd fra facebook - tja nahhhh nej. Holder mig til jer herinde......☺️👍👌 men ja her er lidt mere stille end da jeg blev medlem for bare 2 år siden☺️
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 03 ſeptember , 2018, 09:33 »
Det er jo det samme herinde, at folk har forskellige meninger og ikke mindst forskellige bud på diverse ting og sager. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Majbrittbo

• Bruger
« Svar #13 Dato: 03 ſeptember , 2018, 10:29 »
Det synes jeg egentlig ikke lene. Herinde er det folk der ved meget om høns og fjerkræ generalt. På face Bill er det meget blandet skarer, folk der intet har forstand men gerne vil bidrage med noget- også forslag som desværre ikke er høns tarv... hvis det kan siges sådan. 
« Senest Redigeret: 03 ſeptember , 2018, 10:31 Fra Majbrittbo »
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Online Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #14 Dato: 03 ſeptember , 2018, 20:57 »
så for os der bare stille og roligt vil dele problemer og glæder om dyrehold, vi er på DFF, dem der vil være mere avanceret kan så boltre sig på Facebook og forsøg at skille skæg fra snot.  ::) /o