Hej alle ud i hønseholdets glæder.
Bag "hanegalgak" finder i mig :
Jan Skovgaard , bosidende nær 6880 Tarm - Vestjylland. Hos mig har jeg kvinden i mit liv : Sanne , med hende fulgte 2 unger som jeg så er bonusfar for : Rebekka og Simon.
Sammen købte vi så , for mindre end et år siden , et nedlagt husmandssted : 120 m2 beboelse , 700 m2 lade / maskinhus og 2,5 hektar jord.
Efter at have tilpasset huset efter familiens ( konens ) visioner , en væg væltet for mere plads , en dør blændet af og et loft der ikke gad forblive loft - ja - så har jeg endelig tid til livet på landet.
HØØØØØØØNS har hele bekendtskabskredsen skreget ! Ja ja , lidt plads er der jo til et par æglæggere !
Da jeg ikke selv spiser æg i tide og utide , kunne de få en kasse i et hjørne !
MEN SÅDAN BLIVER DET IKKE
Først måtte jeg jo liiiige vide lidt om de her høns , straks siger konen : Tag da ud til udstilling i den landsby mod Ringkøbing ! HOLD DA OP - kan høns se sådan ud ? Det kunne godt gå hen og suplere mine planer for husdyrhold her på stedet . Siden har jeg fundet dette site og blevet meget klogere .
Sådan nogle fine høns , kan jo ikke bo i en kasse , så i disse dage arbejder jeg tidligt og sent på den indvendige bolig på ca. 12 m2 og den udvendige hønsegård på omkring 80 m2. ( Billeder kommer når jeg får det lært )
Dette være lige de første små info pip fra mig.
HVAD ? Hvilke høns jeg skal have ? DER MÅ I HJÆLPE MIG
Jeg har kun et krav : BIG IS BEAUTIFULL !! Kokkemand skal blive stor og statelig - hvis de er lidt skøre - så siger min bonusdatter de vil passe fint til mig og mine særheder .. hæ hæ
På forhånd mange tak for hjælpen
Den nu ikke længere anonyme "hanegalgak"
jan