Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Første pip fra hanegalgak  (Læst 1566 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Første pip fra hanegalgak
« Dato: 23 Maj , 2009, 23:00 »
Hej alle ud i hønseholdets glæder.

Bag "hanegalgak" finder i mig :

Jan Skovgaard , bosidende nær 6880 Tarm - Vestjylland. Hos mig har jeg kvinden i mit liv : Sanne , med hende fulgte 2 unger som jeg så er bonusfar for : Rebekka og Simon.
Sammen købte vi så , for mindre end et år siden , et nedlagt husmandssted : 120 m2 beboelse , 700 m2 lade / maskinhus og 2,5 hektar jord.
Efter at have tilpasset huset efter familiens ( konens ) visioner , en væg væltet for mere plads , en dør blændet af og et loft der ikke gad forblive loft - ja - så har jeg endelig tid til livet på landet.
HØØØØØØØNS har hele bekendtskabskredsen skreget ! Ja ja , lidt plads er der jo til et par æglæggere !
Da jeg ikke selv spiser æg i tide og utide , kunne de få en kasse i et hjørne !

MEN SÅDAN BLIVER DET IKKE

Først måtte jeg jo liiiige vide lidt om de her høns , straks siger konen : Tag da ud til udstilling i den landsby mod Ringkøbing !   HOLD DA OP - kan høns se sådan ud ? Det kunne godt gå hen og suplere mine planer for husdyrhold her på stedet . Siden har jeg fundet dette site og blevet meget klogere .

Sådan nogle fine høns , kan jo ikke bo i en kasse , så i disse dage arbejder jeg tidligt og sent på den indvendige bolig på ca. 12 m2 og den udvendige hønsegård på omkring 80 m2. ( Billeder kommer når jeg får det lært )

Dette være lige de første små info pip fra mig.

HVAD ? Hvilke høns jeg skal have ?    DER MÅ I HJÆLPE MIG

Jeg har kun et krav : BIG IS BEAUTIFULL !!  Kokkemand skal blive stor og statelig - hvis de er lidt skøre - så siger min bonusdatter de vil passe fint til mig og mine særheder .. hæ hæ

På forhånd mange tak for hjælpen

Den nu ikke længere anonyme "hanegalgak"

jan

Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Første pip fra hanegalgak
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2009, 23:07 »
Jeg har kun et krav : BIG IS BEAUTIFULL !!  

Det må jo så blive KÆMPE jersey  ;D
velkommen til  <I og held og lykke med hønseholdet.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2009, 08:58 »
Velkommen til :) og lykke til med hønsehusbyggeriet og valg af race. Der findes mange dejlige store racer, og er det kun udseendet du går efter, så er Brahma i stor en pragt race at have gående, den findes i mange dejlige og spændende farver at avle med.
Leder du efter en super æglægger af brune æg, er der flere at vælge mellem, og er det ren kød findes der en spændende fransk race ikke mange har, nemlig La Bresse. god jagt.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2009, 09:02 »
Velkommen til forum - her er vi alle mere eller mindre GAK  <I

Hvis det skal være kæmpehøns, så kig forbi Lestats hjemmeside : http://www.lestat.dk/
Hendes høns er så store, at kalkuner bliver misundelige  ;)  skønne dyr og fin og informativ side.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2009, 09:20 »
Velkommen til, Jan, vi er næsten naboer, *y jeg bor i Skjern. Som andre har skrevet vil jeg også foreslå Lenes hjemmeside (lestat), hendes høns er fantastiske  8)
Og spørg endelig om alt, her er ingen dumme spørgsmål, men det er dumt ikke at spørge, hvis man mangler svar  *s
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #5 Dato: 24 Maj , 2009, 09:57 »
Varmt velkommen fra mig også. !l

Det bliver da også et rigtig dejligt stort hønsehus I får. Der skulle nok blive plads til nogle store statelige høns.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #6 Dato: 24 Maj , 2009, 10:51 »
Velkommen til forum!

Jeg bor mellem Lyne og Horne ved Varde, så heller ikke langt væk. Jeg startede op for en måneds tid siden og gik også efter forholdsvis store høns med god æglægning og kødsætning så jeg valgte Plymouth Rock (kan godt hjælpe med tlf. nummer på ham jeg købte af...) men også Rhode Island Red var på tale - mest fordi de er pi**e flotte!

Håber du kommer godt i gang - "hønsenet" som fjerkræforum kaldes hos os er i hvert fald et plus for enhver nybegynder ud i hønseriet!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 24 Maj , 2009, 12:44 »
Velkommen til!

Sussex og australorps er også store, selv om de er mindre end jersey kæmper.  Den sidste australorps hane, vi havde, nåede mig næsten til livet (jeg er 172 cm høj).  Meget flot og statelig var han.  At han så galede 24/7 skal vi gå let hen over.  ;D
Held og lykke med det hele.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

hoejberg

• Gæst
« Svar #8 Dato: 24 Maj , 2009, 12:56 »
Velkommen til forum. Vi har Orpington hane og 9 kyllinger. Hansen er en stor og smuk hane.  Vi har også en enkelt (indtil videre)stor lys sussex høne (og 3 blomsterhøns) På grunlovsdag kommer der så 4 australops høns, og det er vi meget spændte på. Venter lige nu på en der skal ringe og fortælle om han kan finde et par sussex mere til os. Det griber noget om sig ;D Godt der er bestilt et størrer hønsehus ;) Dette er en hobby du nok skal blive glad for *p

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 Maj , 2009, 21:18 »
Hej alle sammen , og tusind tak for den dejlige velkomst.

Har været i Tønder og hente min bonusknægt - dum ide at sende ham til hans farmor ! Hun har oså høns , men knægten har ikke udvist nogen interesse overhovedet i mit hønseri overhovedet , så der troede jeg den hellige grav var vel bevaret . Men ak og ve : knap holder vi i farmors indkørsel : Jan Jan Jan - vi har været ude ved en mand , han har over 100 høns og mange pokaler og præmier - du kan tro hans høns er flotte - jeg har billeder i farmors hønsebog - skal vi ikke have dem og dem og og og ... Så meget for en hobby alene i fred og ro ;)

Men nu har jeg da pludselig fået en aktiv hjælper til resten af byggeriet  ;D

Ja ja - jeg kan jo forstå på jer andre i også bliver kigget godt over skulderen. Hans pludselige interessse , afføder jo uværgerligt nye spekulationer omkring indbyggerne i hønsegården , men de må følge efterhånden som hans ønsker bliver mere konkrete og om de kan du` sammen med mine ideer.

hønseligst

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

hoejberg

• Gæst
« Svar #10 Dato: 24 Maj , 2009, 21:21 »
Det er bare så skønt når ungerne er glade for dyrerne. Det er mine piger også.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 24 Maj , 2009, 22:10 »
Mit barnebarn, Sif på 4½, elsker også hønsene, det første hun skal når hun kommer, er at tjekker hønsehuset. Hun håndfodrer, henter æg, og hvad der nu lige skal ske, og hun spørger 117 gange om dagen, om vi ikke lige skal kikke til hønsene. Selvfølgelig skal hun også helst have nogle fine små æg med hjem til madpakken. *p *p *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #12 Dato: 25 Maj , 2009, 06:07 »
Jeg vil da også lige forslå store kochin. De bliver også meget store er virkelig statelige at se på med alle deres fjer ned om benene og fødderne.

Her er lige et par foto, af nogle af mine.

Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 25 Maj , 2009, 07:06 »
Jeg vil også byde dig velkommen til dette dejlige sted nemlig fjerkræforum  <I som du nok har opdaget så har vi alle vore favoritter, ja jeg har da også mine, men de indfrier nok ikke dine ønsker *f
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte