Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Guldlok den flyvske  (Læst 8233 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maja

• Passiv bruger
Sv: Guldlok den flyvske
« Svar #30 Dato: 22 Maj , 2009, 22:31 »
Jeg kunne vildt godt tænke mig en høne der lagde så flotte æg, det er en skam du bor så langt væk wanda, eller ville jeg da godt aftage et par kyller. Er det waynadotter der lægger den farve æg?

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #31 Dato: 22 Maj , 2009, 22:48 »
Hvis de lægger turkiseæg kunne jeg da godt finde på at komme forbi 17. plovfuge og hente en enkel eller to... Men det kan man jo nok ikke liiiiiige regne med at de gør.
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 22 Maj , 2009, 22:48 »
Jeg kunne vildt godt tænke mig en høne der lagde så flotte æg, det er en skam du bor så langt væk wanda, eller ville jeg da godt aftage et par kyller. Er det waynadotter der lægger den farve æg?

Det er araucana, der lægger turkisfarvede æg.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 22 Maj , 2009, 23:28 »
Jeg syntes bare ikke at guldlok ligner en sådan. Wanda skriver at det er guldlok eller hendes søsters æg.
Alle æg i reden er jo turkise.
Wanda nu må du lige på banen.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #34 Dato: 22 Maj , 2009, 23:30 »
Hvis de lægger turkiseæg kunne jeg da godt finde på at komme forbi 17. plovfuge og hente en enkel eller to... Men det kan man jo nok ikke liiiiiige regne med at de gør.

Guldlok er en araucana blanding og det samme er hendes søster, som jeg faktisk er mere sikker på har lagt alle æggene. De har hale så helt rigtige er de ikke, men de har også ørekvasten.
Den turkise farve er meget dominerende, så jeg vil næsten med sikkerhed sige at kyllingerne vil lægge blå/grønne æg, måske lidt mere blege i farven, men blå er jeg næsten sikker på de vil blive.

Frk. Olsen du kommer bare så kan du jo tage Maja med i bilen ;)  
Kyllingerne bliver højest sandsynligt tværstrivbede som deres farmand :), men der kan også være noget dværgkochin i, da hun af og til har lagt æg hos de små og det benyttede hanen sig jo af ;) Men det ser vi så snart de klækker.

Der er 12 æg og så vidt jeg kunne se, så var der liv i alle, så der er 6 til hver :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 22 Maj , 2009, 23:43 »
He he, det er da en flot coctail, så kan den blive frisket lidt op med Silkehane. ;D

Tak for tilbudet Wanda. Jeg syntes det er lidt langt at køre, men jeg kan da bidrage til benzinen, hvis Frk. Olsen har tænkt sig at køre turen.

Susanne

• Gæst
« Svar #36 Dato: 23 Maj , 2009, 09:42 »
Sådan en araucana-høne vil jeg altså ha fat i! Stor eller dværg!

Havde godt før læst om Mariannes påskeæg - men ikke rigtig hæftet mig ved racen. Og dit billede, Wanda, sætter lige det hele igang!

Børnebørnene ville elske at spise blågrønne blødkogte æg, når de er på besøg. Og hønen ser også ret finurlig ud!

Jeg må på jagt! Bor jo i nordjylland - så måske blir det svært. Men jeg skal på en lille udstilling, som kreds nord afholder i vores område idag, og der kan jeg da starte med at spørge.

<+

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #37 Dato: 23 Maj , 2009, 10:03 »
Lone i Nordjylland har da aracuana så du behøver såmænd ikke at lede så langt
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #38 Dato: 23 Maj , 2009, 10:19 »
"Lone"s æg (eller rettere: hendes høns' æg ;D) har en meget fin farve. Så det kan da være at hun har et par kyllinger i overskud så der kan komme flotte æg på morgenbordene allerede i år. Min kollegas to tøser har byttet Nutella-madderne ud med "prinsesse-æggemadder" helt frivilligt - til deres mors store tilfredshed.
Lad os få nogle flere Araucana'er!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #39 Dato: 23 Maj , 2009, 15:24 »
Ja, og ud over æggene, er araucana altså også en finurlig høne, den har sit helt eget godmodige temperament, og selv lydene er anderledes end dem fra de andre høns.
Jeg elsker mine araucana *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 23 Maj , 2009, 16:42 »
Ja, og ud over æggene, er araucana altså også en finurlig høne, den har sit helt eget godmodige temperament, og selv lydene er anderledes end dem fra de andre høns.
Jeg elsker mine araucana *p
Marianne, jeg elsker også dine araucana - og dine historier om dem. *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #41 Dato: 23 Maj , 2009, 17:18 »
Tak Lise *b
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #42 Dato: 23 Maj , 2009, 19:08 »
Tak for tippet, Finn - og Ankerine!

Jeg kan da godt genkende Lones profilbillede - en skål med blågrønne æg! Har bare ikke tænkt over det.

Jeg har skrevet til hende, og glipper det, fik jeg idag navnet på en mand i Ø. Brønderslev, som efter sigende HAR eller i hvertfald HAR HAFT auracana-høns!

Så foreløbig er jeg MEGET optimistisk - og glæder mig allerede  :D

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #43 Dato: 23 Maj , 2009, 19:47 »
Guldlok er en araucana blanding og det samme er hendes søster, som jeg faktisk er mere sikker på har lagt alle æggene. De har hale så helt rigtige er de ikke, men de har også ørekvasten.
Den turkise farve er meget dominerende, så jeg vil næsten med sikkerhed sige at kyllingerne vil lægge blå/grønne æg, måske lidt mere blege i farven, men blå er jeg næsten sikker på de vil blive.

Kyllingerne bliver højest sandsynligt tværstrivbede som deres farmand :), men der kan også være noget dværgkochin i, da hun af og til har lagt æg hos de små og det benyttede hanen sig jo af ;) Men det ser vi så snart de klækker.

Der er 12 æg og så vidt jeg kunne se, så var der liv i alle, så der er 6 til hver :)

Mange hilsner Rikke

1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #44 Dato: 23 Maj , 2009, 19:53 »
...

Som sagt er jeg kun aftager af en enkel høne eller to og nok først som varmefri, så hvis du ikke er kommet af med dem inden Wanda, så må vi liiige snakke sammen.

Jeg håber på, at det er dværgkochinen der har været inde over, jeg har jo dværge i gården, så de må ikke blive for store. Det glæder mig at de har haler - jeg synes dem uden ser underlige ud, som om de er ved at vælte...
Nå, vi får se - pøjpøj med dem... !a
Mange hilsner Rikke

1.0 dværg?vædder - Carlo