Hej Alle
Kæmpe stor var min glæde over at se at Guldlok pludselig fløj ind i haven. Jeg har netop idag hegnet hele baghaven ind fordi jeg syntes jeg manglede nogle æg, og kunne ihvertfald se at min anden araucanabl. ikke lå sine æg i kassen, men vidste ikke hvor hun ellers lå dem henne.
Så besluttede mig for at det vist var på tide at de blev lidt hjemme.
Og hopsa der var Guldlok pludselig. Glæden over at se hende i live var kæmpe. og lidt trist da jeg selvfølgelig løb ud i hønsegården, så hende tage turen hen over plankeværket igen (180cm højt) Yazmin strøg rundt om huset og så hende forsvinde ned til det lille vandværk der ligger 10 meter fra huset.
Vi kunne ikke finde hende, men vi fandt inde i et af de skabe der stod dernede, en fin rede med 14 flotte blå æg i

Om det er Guldloks nogle af dem ved jeg ikke, men er ret sikker på at det ihvertfald er hendes søsters, da nogle af fjerene var hendes farver. Reden var lavet af halm af ældre dato, så om det er en rede der har været der eller om hun selv har lavet den ved jeg ikke, men fin var den. Jeg har taget billeder men jeg skal lige have fat i et kabel til kameraet før I kan se dem.
Jeg tog alle æg ud og smed også halmen ud, i håb om at "Stribe" kom hjem og lagde æg istedet.
Da jeg kom hjem ville jeg lige knalde et æg ud for at se hvordan de var, og til min store overraskelse var der et fint lille foster derinde som viftede med vingerne (den var vel ca 1½cm.)
Så nu tænker jeg om Guldlok måske har skrukket i den rede??? og det måske var derfor hun var så vild?
Skal jeg gå ned og reetablere reden og lægge æggene tilbage og så se om jeg kan hente hende hjem i aften, og evt sætte hende i skrukkeburet?
Og næste spørgsmål.... hvordan klipper man vingerne på høns... for vil egentlig gerne at de to madammer bliver inde fremover (hvis altså Guldlok kommer hjem igen