Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Guldlok den flyvske  (Læst 8218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Guldlok den flyvske
« Dato: 21 Maj , 2009, 15:21 »
Hej Alle

Kæmpe stor var min glæde over at se at Guldlok pludselig fløj ind i haven. Jeg har netop idag hegnet hele baghaven ind fordi jeg syntes jeg manglede nogle æg, og kunne ihvertfald se at min anden araucanabl. ikke lå sine æg i kassen, men vidste ikke hvor hun ellers lå dem henne.
Så besluttede mig for at det vist var på tide at de blev lidt hjemme.
Og hopsa der var Guldlok pludselig.  Glæden over at se hende i live var kæmpe. og lidt trist da jeg selvfølgelig løb ud i hønsegården, så hende tage turen hen over plankeværket igen (180cm højt) Yazmin strøg rundt om huset og så hende forsvinde ned til det lille vandværk der ligger 10 meter fra huset.
Vi kunne ikke finde hende, men vi fandt inde i et af de skabe der stod dernede, en fin rede med 14 flotte blå æg i  :o Om det er Guldloks nogle af dem ved jeg ikke, men er ret sikker på at det ihvertfald er hendes søsters, da nogle af fjerene var hendes farver. Reden var lavet af halm af ældre dato, så om det er en rede der har været der eller om hun selv har lavet den ved jeg ikke, men fin var den. Jeg har taget billeder men jeg skal lige have fat i et kabel til kameraet før I kan se dem.
Jeg tog alle æg ud og smed også halmen ud, i håb om at "Stribe" kom hjem og lagde æg istedet.

Da jeg kom hjem ville jeg lige knalde et æg ud for at se hvordan de var, og til min store overraskelse var der et fint lille foster derinde som viftede med vingerne (den var vel ca 1½cm.)
Så nu tænker jeg om Guldlok måske har skrukket i den rede??? og det måske var derfor hun var så vild?
Skal jeg gå ned og reetablere reden og lægge æggene tilbage og så se om jeg kan hente hende hjem i aften, og evt sætte hende i skrukkeburet?

Og næste spørgsmål.... hvordan klipper man vingerne på høns... for vil egentlig gerne at de to madammer bliver inde fremover (hvis altså Guldlok kommer hjem igen :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Guldlok den flyvske
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2009, 17:06 »
Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig ned og prøve at få lavet reden igen, og så prøve om du kan få fat i hende når det bliver mørkt.
Håber det lykkes for dig Wanda  ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2009, 17:22 »
Hej Lisbeth
Jeg har været nede og rydde det hele på plads igen. Så nu håber jeg virkelig bare at hun er godt skruk og derfor ikke har kunnet modstå en hel redefuld æg :) Og at hun ligger dernede.
Så ryger mutter Brahma og kyllerne altså ind til alle de andre og så kommer Guldlok i skrukkeburet sammen med sine æg..... Kan man sætte kyllinger der er en uge gamle ned til hende hvis det hele lykkes? eller skal det være daggamle?

Hilsen Wanda som håber det allerbedste.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 Maj , 2009, 17:30 »
Her er tråden om stækning af høne. 
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,1928.msg14868.html 
Scroll et godt stykke ned, det er et stort fotografi.  Der er også en tegning, men du skal længere ned end den.  Vi har prøvet det, det var ikke svært, selv om jeg var bange for at klippe for tæt, så hønen vill bløde.  Og det virkede.

« Senest Redigeret: 21 Maj , 2009, 23:44 Fra Finn Jensen »
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Maj , 2009, 17:36 »
Tak Lise :) Uhhh hvor jeg håber hun kommer helt hjem.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 Maj , 2009, 17:36 »
Af en eller anden grund kan jeg ikke få mit svar til at vise sig.  Prøver lige igen med tråden om stækning.
Du skal et stykke ned på siden til et stort foto.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,1928.msg14868.html
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 21 Maj , 2009, 17:39 »
He jeg kan nu godt se den :) eller dem begge ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 Maj , 2009, 17:48 »
JUBIIIIIIIIIIIIIIIII

Guldlok  ligger på reden ovre på vandanlægget. Åhhh hvilken lettelse. har lige været ovre og nusse hende lidt, og det sagde hun intet til :)

Henter hende hjem i aften.
MEN hvad hulan stiller jeg op med alle æggene? Nogle af dem er jo ret gamle og måske nær klækning? men de er jo lagt med ca 1 dags mellemrum, så det er jo lidt noget hø. 

Åhhhh den dumme høne, så mange spekulationer!!!!!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 21 Maj , 2009, 17:49 »
Jeg har simpelthen lyst til at lave lidt glade hop på stedet.  Nu må hun her gøre det for mig:
*d og de her:  *o *o *o
Venlig hilsen
Lise Kirk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #9 Dato: 21 Maj , 2009, 18:12 »
Nej hvor det dejligt at høre, det gør en så glad  *d *p *p
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 21 Maj , 2009, 18:58 »
MEN hvad hulan stiller jeg op med alle æggene? Nogle af dem er jo ret gamle og måske nær klækning? men de er jo lagt med ca 1 dags mellemrum, så det er jo lidt noget hø. 

SKAL hun hjem... Du kunne jo også vælge at lade hende ligge...

Jeg ved fra en anden tråd at du er ekspert i at lyse æg, så lys dem og smid de dårlige ud...

Det kan godt være at æggene er lagt med en dags mellemrum, men det er ikke sikkert at der er ruget på dem hele tiden, så glæd dig over hvad der evt. kommer...

Godt at du fandt din høne igen   ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 Maj , 2009, 19:09 »
SKAL hun hjem... Du kunne jo også vælge at lade hende ligge...

Ja det fanme hun skal, savner jo min puttehøne, :D  og ved ikke helt hvad de der vandmænd syntes om at have en skrukhøne på deres arbejdsplads ;)

'Skal bare lige have overtalt brahmamor til at hive sine kyller med ind i den fine nye kasse jeg ahr lavet til dem :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

hoejberg

• Gæst
« Svar #12 Dato: 21 Maj , 2009, 19:27 »
Skønt at finde hønen i live, og så tilmed en hel redefuld æg. Så er dagen da reddet :D

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 21 Maj , 2009, 19:44 »
Jeg tør vædde på, at vandmændene synes, det er sjovt og hyggeligt med en skruk-høne på job. Hvem kan modstå det?

Spændende, hvad der kommer ud af det hele. Er hende Guldlok sådan lidt af en oprørsk teenager? ;D

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 21 Maj , 2009, 20:16 »
Naaarrrjjjj det syntes jeg ikke hun er :) Hun har jo lige opfostret 4 kyller fra 11 marts, så det kan jo godt være at en redefuld æg simpelthen satte gang i skrukhormonerne igen :) Hun er jo en fantastisk mor.
Men nu er hun hjemme igen og installeret i skrukkehuset, uden flugtmulighed :) Ligenu går hun lidt forvirret rundt, men håber hun lægger sig ind til æggene igen snart. Hun var ihvertfald glad for guf og vand :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.