Jeg så i DBA, at der var en der under "Bortgives" havde en masse halmballer han ville af med!

Ovenikøbet boede de kun 10 min herfra! Straks blev der skrevet og aftalt tid, og min dejlige mand spændte traileren på bilen, og kørte et par gange frem og tilbage efter gratis halm til mine skønne høns!

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale en halmgård! Tidligere i dag, var der ikke meget halm tilbage i gården fra første gang de fik..eller det var der, men det var jo efterhånden blevet trådt meget ned. Men hold da op en forskel det gør for hønsene! De har slet ikke tid til at ligge og sole sig, fordi det åbenbart er så spændende at rode i alt det halm!

Og endnu større var lykken, da jeg smed korn ind i halmen

(Her er det så at jeg næsten bliver helt pinlig, når jeg kikker tilbage, fordi jeg godt kan se det lyder som om jeg er lidt skør med dé høns...men I kan godt ta' det, ikk'?

)
Her er nogle billeder af hønsene, som bare hyggede sig SÅ meget med at rode og skrabe, at jeg næsten ikke kunne slæbe mig ind for at lave aftensmad!

Det var simpelthen bare en fornøjelse at høre dem komme med små tilfredse klukkelyde, mens det bare raslede af halm, som blev sparket og rodet i!

Tror I ikke denne h*ne er en hane?
Silkerne blev i første omgang så bange for halmen, at de alle 4 flygtede ind i huset!

Men de overvandt deres frygt, og endte med næbbet i jorden som de andre!

Og så lige 3 bonusbilleder, fra da jeg lukkede dem ud i haven (fyy, Christina!

) her den anden dag!

Det var også bare sand lykke, og de var slet ikke til at drive ind igen!