Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En bunke billeder, der viser hvorfor mine høns ikke havde tid til mig i dag!  (Læst 11252 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Jeg så i DBA, at der var en der under "Bortgives" havde en masse halmballer han ville af med!  :o Ovenikøbet boede de kun 10 min herfra! Straks blev der skrevet og aftalt tid, og min dejlige mand spændte traileren på bilen, og kørte et par gange frem og tilbage efter gratis halm til mine skønne høns! *h Jeg kan i øvrigt varmt anbefale en halmgård! Tidligere i dag, var der ikke meget halm tilbage i gården fra første gang de fik..eller det var der, men det var jo efterhånden blevet trådt meget ned. Men hold da op en forskel det gør for hønsene! De har slet ikke tid til at ligge og sole sig, fordi det åbenbart er så spændende at rode i alt det halm! *p Og endnu større var lykken, da jeg smed korn ind i halmen  :D (Her er det så at jeg næsten bliver helt pinlig, når jeg kikker tilbage, fordi jeg godt kan se det lyder som om jeg er lidt skør med dé høns...men I kan godt ta' det, ikk'? *e *r)

Her er nogle billeder af hønsene, som bare hyggede sig SÅ meget med at rode og skrabe, at jeg næsten ikke kunne slæbe mig ind for at lave aftensmad!  ;D Det var simpelthen bare en fornøjelse at høre dem komme med små tilfredse klukkelyde, mens det bare raslede af halm, som blev sparket og rodet i! :D

Tror I ikke denne h*ne er en hane?

Silkerne blev i første omgang så bange for halmen, at de alle 4 flygtede ind i huset! *g Men de overvandt deres frygt, og endte med næbbet i jorden som de andre! :D

Og så lige 3 bonusbilleder, fra da jeg lukkede dem ud i haven (fyy, Christina!  ::)) her den anden dag! *e Det var også bare sand lykke, og de var slet ikke til at drive ind igen! :D
« Senest Redigeret: 23 November , 2009, 14:13 Fra Christina »

hoejberg

• Gæst
Det ser rigtig hyggelig ud :)

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline liski

• Passiv bruger
Dejlige billeder!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Skønne billeder...
Og med frygt for at blive mobbet så syntes jeg altså at dine silker ser søde ud...

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Rigtig dejlige billeder <E fordi du deler med vi andre  *y
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Nyt slagord: Halm er et hit - og silker er stadig seje!
Mvh Marianne

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Det ser rigtig dejligt ud, de får tiden til at gå rigtig godt, når de skal rode rundt i alt det halm.

Jeg har skullet fjerne en del græsplæne, og for år tilbage betød det, at man skulle smide en masse græstørv på skrotten, idag er det bare at smide tørvene ind i hønsehuset, vente til en dag det er rigtig tørt, så kan man lige rive det sidste tørrede græs med rødder sammen, og hente ren jord ud, som så samtidigt er blevet gødet lidt, *gg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Dejlige billeder, OG ja vi kan sagtens sætte os ind i, at man kan glemme aftensmad og lignende unødvendige detaljer  8)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
Det er ren hygge  :) Dejlige billeder  <O
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Neeej hvor dejlige billeder, jeg synes jo også at dine silke er smukke  *f Det er det man forstår ved råhygge
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Susanne

• Gæst
Dejlige billeder - både af blomsterhønsene og af silkerne!

Og ja - vi kan sagtens ta' det - vi er vist allesammen lidt skøre med vores fjerkræ!

Herligt! *o

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sikke nogle skønne billeder - og hvor er det dejligt at se at blomsterbørnene stortrives  *p

Herligt at få lov til at være "underleverandør" til SÅ megen glæde - det luner  <M
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Lækker, lækker stemning. <L <L <L

Man kan jo ligefrem se hvor kyllingerne bobler af glæde. Og så er jeg jo lidt misundelig på dine skønne hvide silker. Mine hvide silkekylling blev jo ædt af naboens hund, sååå... Har dog én stor hvid kylling tilbage.
håber og tror det bliver en høne, så der kommer hvide kyllinger til næste år. :P
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Citér
Tror I ikke denne h*ne er en hane?

Jo, det tror jeg helt bestemt. ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk