-jeg er lidt misundelig på din 'lyser'. Bruger en lommelygte og et toiletrullerør. Det fungerer, men kunne da være sjovt hvis man kunne se mere med bedre grej. Har lige sluttet en testrugning med 6 æg- kun een uge. Første forsøg med rugemaskinen. Mest for at se om der var noget liv at spore, for at lære at få maskinen til at køre jævnt og så at blive i stand til at vide hvad jeg ser ved lysning. Var meget i tvivl om der var liv. Et æg var tydelig blankt. De andre havde mørke plamager, men jeg kunne ikke afgøre om der var liv. Luftblæren fandt jeg ikke. Troede de mørke pletter var blæren, men da jeg slog æggene ud kunne jeg se at det var fostre. 5 af æggene var befrugtede, i 1 æg var udviklingen stoppet meget tidligt, 1 æg så ud som om udviklingen var stoppet -meget lille foster. 1 æg havde et lidt større foster og to æg havde 'store' fine fostre. Æggene havde både stået for koldt, for tørt ,for fugtigt - så havde slet ikke regnet med at noget havde overlevet. Meget sarte er de tilsyneladende ikke. Jeg kunne ikke se blodårer selvom de faktisk var meget tydelige da ægget blev slået ud. Nok et punkt hvor lommelygten ikke slår til.
Der er meget at lære!