Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor er hønsebremsen?  (Læst 2333 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Hvor er hønsebremsen?
« Dato: 17 Maj , 2009, 13:21 »
Hjææælp  !sj
Det kører for stærkt, det der hønsenoget!
Idag ringede den gamling, hvis brakler vi egentlig skulle overtage.. Lægerne har fundet ud af, hvad han fejler, medicineret hem og vupti er han frisk som en urgammel havørn.

Der kommer ikke flere kedelige brakler *y

Men det åbner ligesom for, at der bliver installeret noget andet i hønsegården... udvidet.. hvis I forstår...
Der er jo pt. to gamle toptosser, Måskeduka' (som er en sussex. Spekulerer på, om den faktisk i sin tid er undsluppet fra Lisbeth Kristine, men det er jo en anden snak). Hr. Brakel og de to Fru Brakel.

Personligt ønsker jeg mig et par Araucana. De lyder sjove, og ser morsomme ud.

Sønnen ønsker sig en kokoshøne, og så meget som han går op i de høns, så kan man vel ikke nægte ham en høne eller to.
(Hvad en kokoshøne er, må I selv forsøge at gætte. Nogen bud?  *f )

Han hævder også, at man kan få høns, der lægger lyserøde æg. (Altså ikke sussex-brune, men rigtig lyserøde) Er der mon nogen, der ved noget om det?

Manden i huset er til kæmpehøns. Han ønsker sig jersey, australorps eller til nøds en lille sød barnevelder.

Det her ender galt! Er der nogen, der ved, hvor hønsebremsen sidder? Skal vi bare sætte os ligeså stille med hinanden i hånden og vente på, at det går over?

Hørte ved gud lige manden sige "Vi mangler også at have haft en næsebjørn!" NU rabler det.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Hvor er hønsebremsen?
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2009, 13:30 »
Jeg synes bare i skal gå i gang og købe alle de høns I ønsker jer. Man lever kun en gang, og man skal da udleve sine drømme. Så gang i den!  *p
Jeg tror nu ikke at din sussex er undsluppet herfra for jeg mangler ikke nogen og har ca kun haft høns i 2 år. Så den kommer nok et andet sted fra ;)

Og en kokoshøne er vel en af de der silke...
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2009, 13:57 »
Selvfølgelig skal du have araucana! Berit har et par vildtfarvede, som hun egentligt havde reserveret til mig, men der er kommet noget i vejen, så jeg desværre ikke kan få dem alligevel.
Araucana er sjove, intelligente (i modsætning til kokoshøns) og meget anderledes en alle andre høne, desuden er de utrolig tillidsfulde og så lægger de jo flotte store turkis æg. En skam du ikke skal have dem i dværg, for nogle af mine dværg araucana er nemlig klar til at flytte hjemmefra.
Hønsebremse, uha nej da, det gælder bare om at holde fast og nyde turen. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 17 Maj , 2009, 14:11 »
Altså Marianne, nu skal vi være søde ved Silkerne. Man skal bare huske at koge æggene inden man lægger dem under hønen eller i rugemaskinen.......
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 17 Maj , 2009, 14:18 »
Uuuuhh jeg kender det godt... men jeg har lige pt brug for en kaninbremse  *p

Jeg si'r osse som Lisbeth! Vi er her kun 1 gang, og så længe lever de jo ikke de dyr! Det er noget andet med børn, hunde, katte osv... dem slagter man ikke bare lige sådan hvis der blir for mange  :D

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Maj , 2009, 14:32 »
Se, jeg fandt jo kaninbremsen til sidst. Den hed høns... *e
Jeg kan godt lide den pointe med, at man kan slagte (og spise) dem, hvis de bliver for mange. Det er jo lidt det med overbefolkningen, der bekymrer mig.Og selvom høns ikke spiser meget, så skal de jo have mad! Og vand. Og sand og alt det der. Kærlig omsorg.

Regner jeg rigtigt, hvis jeg forestiller mig, at hanen kan klare 8-10 høns? (Mere end en hane skal jeg altså ikke have!)

Auracanaerne er nok et godt sted at starte. Og med alle de kokoshøns, der er i omløb, så kan man jo nok finde sådan en/to et sted også.

Jeg har jo en voldsom trang til mangfoldighed, men er bange for, at skabe en uharmonisk flok. Både af temperamenter og i størrelsen. Jeg tænker, at dværge og kæmper i samme hønsegård bliver noget rod?

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 17 Maj , 2009, 14:40 »
er det ikke et spørgsmål om plads? altså det med flokharmonien  ;)

Jeg ved ikke noget om det, men det dur da med andre dyr...

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #7 Dato: 17 Maj , 2009, 17:08 »
Det er noget halv-rod at have store og dværge gående sammen. Hanen vil prøve at gå på de små og det er ikke så sundt for dem. I behøver vel ikke have alle slags høns på en gang og i år  ;D, så start med et par stykker. Bliver man træt af en race kan man altid sælge eller spise.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 Maj , 2009, 00:00 »
hønsebremsen findes ikke er klar til at ligge 90 æg i rugeren på onsdag
jesper
en hønsehunds kryds

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 18 Maj , 2009, 08:24 »
Iøvrigt vil jeg nævne (med fare for at blive "hakket på") lige nævne at jeg har mine 3 dværgdamer med en stor hane...det går fint fint her hos os! De klager ikke  ;)

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #10 Dato: 18 Maj , 2009, 12:22 »
@ Hvorfor hakke? Vi trækker alle sammen på hinandens erfaringer og der er jo ikke kun en ting, som er rigtigt ;)

Jeg havde fået en meget kærlig og omsorgsfuld Australops-hane og han trykkede altså mine hybrider flade. En gang slog han luften ud af hende, så der gik lidt inden hun rejste sig. Imens stod han og forsikrede hende om det ikke var med vilje. Men så blev de skilt ad.

Det er min erfaring :D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 Maj , 2009, 12:37 »
Jeg tror, at jeg af sikkerhedshensyn, vil undlade dværg og kæmpehøns sammen. Det er jo også synd, hvis de gerne vil  være ovenpå hinanden og så punkterer af det ;D
Jeg kender også folk, der har småbitte hunde, der leger med kæmpestore hunde, og der må jeg også melde hus forbi. Min 60 kgs. Thorvald får ikke lov til at lege med mopser etc. - ikke fordi, han ikke kan, men fordi jeg er så bange for, at han skal komme til at trampe på dem med sine store poter. Andre driller mig med det. Der sker jo aldrig noget.. nå, der er jeg altså pyller. *r

Vi har plads til 10 høns og en hane. Og der skal ikke udvides i beboelsen i år :) Hanen har jeg. Foreløbig lever hr. Brakel og at han er kedelig er ikke tilstrækkeligt argument til at skifte ham ud! Han gør sit arbejde udemærket, så hønsene må tilpasses ham i størrelsen  ;D

Jette har selvfølgelig ret i, at vi ikke behøver have dem alle sammen på en gang (Eij, Jette, det er sådan noget , min mor ville sige til mig! ;) ), men det er det at have mange forskellige, der tiltaler mig.
Jeg synes, de enkelte racers temperament kommer tydeligere frem, når de bliver sat i relief af hinanden.

Tror, jeg vil prøve at beherske mig, indtil toptosserne dør af ælde. Så må der komme et par kokos-høner i stedet. Og hvis nogen har en auracana for meget...
EIjha! Nu starter hønse-prinsessen på plageriet igen. (Må erkende at jeg har en indre hønse-prinsesse. Hun er helt urimelig og kræver bare flere høns hele tiden!)

Jeg er glad for at vide, at jeg ikke er alene! ;D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 18 Maj , 2009, 12:43 »
Hvaffen bremse ???:o

Den er da sat på ignorer  ::)
Med venlig hilsen Søs

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 18 Maj , 2009, 13:46 »
*g *g *g
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 18 Maj , 2009, 14:14 »
Jeg kender også folk, der har småbitte hunde, der leger med kæmpestore hunde, og der må jeg også melde hus forbi. Min 60 kgs. Thorvald får ikke lov til at lege med mopser etc. - ikke fordi, han ikke kan, men fordi jeg er så bange for, at han skal komme til at trampe på dem med sine store poter. Andre driller mig med det. Der sker jo aldrig noget.. nå, der er jeg altså pyller. *r

Vores hund får heller ikke lov til at lege med mine forældres cocker spaniel uden at han ligger ned. Det har han lært og affundet sig med...ellers er der ingen legetime :)
Venlig Hilsen
Lisbeth