Det lyder meget som om, hønsehuset er blevet invaderet af blodmider

Blodmider lever ikke på hønsene - de gemmer sig i sprækker og små hulrum om dagen og når hønsene så går i hønsehuset for natten, så vandrer de på fuglene og suger blod.
Nu har jeg jo set dit fine og ret enkle hønsehus og jeg vil råde dig til at få alle sovepinde ud, fjerne og afbrænde al strøelse og få gjort huset helt rent. Herefter kan du kalke huset, så alle sprækker i træværket bliver fyldt.
Der har været utrolig mange tilfælde af blodmideangreb i år, synes jeg - måske har vejrbetingelserne været ideelle eller også er der blot mere fokus på det lede problem.
Der findes ikke nogen genial og hurtig løsning på, hvordan man kommer miderne til livs - kun knofedt, grundig og gentagende rengøring af alt inventar og hus ... gerne med efterfølgende kalkning virker - og væk skal de millionvis af skiderikker, for de dræner hønsene for blod, hvilket selvfølgelig svækker dem og i sidste ende kan ende med at tage livet af dem
Du kan tjekke, om der er blodmider i huset ved at tørre undersiden af en sovepind med et stykke køkkenrulle - er der røde spor, er det blodmider.
God arbejdslyst