Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: græs i fryseren  (Læst 1421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
græs i fryseren
« Dato: 15 Juni , 2016, 08:57 »
Så nu har jeg igen tænkt for meget. Nogen siger jeg skal lade være med det. Men til sagen, kan man fryse græsafklip og så tage det op senere og bruge til hønsene? Er det tosset hvad jeg spørger om.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: græs i fryseren
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2016, 10:05 »
Nok bedre at lave wrap/ensilage af det.  Søg,  der er opskrift her på forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 15 Juni , 2016, 10:10 »
Jo det har jeg også lavet men hvis det ikke lykkes for mig var det jeg tænkte at det måske kunne lade sig gøre
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2016, 10:17 »
Den eneste måde at få svar på er ved at prøve det :-)
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2016, 10:23 »
Det er også det jeg vil og så skal i nok få at vide om det dur

Offline Alice

• Bruger
« Svar #5 Dato: 16 Juni , 2016, 18:39 »
Jeg har klippet et par trillebørfulde brændenælder og revet bladene af, som jeg har tørret i solen. Derefter har jeg proppet de tørre blade i store fryseposer (poser som er beregnet til fødevarer), som opbevares i fryseren, til sneen dækker jorden.

Sidste år tørrede jeg bare bladene og opbevarede dem ophængt i et hø-net i fyrrummet, men jeg syntes, de blev meget støvede og var bange for mugsporer. Hønsene fortærede dem dog, godt nuldrede og blandet i mere spændende grøntfoder.

Friske brændenælder spises, når de er finthakkede, så de ikke brænder.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #6 Dato: 16 Juni , 2016, 18:48 »
Ja se det lyder som noget af det rigtige. Så det skal prøves

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #7 Dato: 05 Juli , 2016, 08:31 »
Har haft græs at ligge i fryseren i ca 14 dage. I går tog jeg det ud og gav det en god rystetur og ned til hønsene. Det var guf skulle jeg hilse og sige. Så hvis man har mulighed for at have en fryser til sådan noget kan det godt anbefales.