Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lampe til 250 w varmepære  (Læst 4318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Lampe til 250 w varmepære
« Dato: 23 April , 2016, 11:09 »
På mine varmelamper står der at de må bruges til max 150 w. Det er den eneste type lampe, som jeg kan finde. Det er lamper af denne type http://dyreriget.dk/varme-106/varmelampe-p1181

Men hvad bruger man så til 250 w  pærerne? Min forhandler siger, at det er den eneste type lampe de kan skaffe, men de sælger både 150 og 250 w pærerne.

Kan det gå at bruge 250 w pærer i sådan en lampe eller skal man bare bruge en porcelænsfatning?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Gok

• Bruger
Sv: Lampe til 250 w varmepære
« Svar #1 Dato: 23 April , 2016, 11:55 »
Jeg har lige undersøgt min egen lampe.
Der er en porcelænsfatning i lampen, men desværre er den øverste del, som fatningen er monteret i, af plast, og den vil (måske) ikke kunne holde til den høje temperatur.
Pæren er retningsbestemt, og kaster varmen nedad pga den indvendige forspejling, og vil derfor kunne benyttes med en porcelænsfatning uden at være bygget ind i en lampe/tragt.
Tragten og gitteret er sikkert beregnet til at beskytte kyllingerne mod direkte berøring, så du skal under alle omstændigheder sørge for, at de ikke kan komme tæt på.

Da jeg brugte min lampe for to år siden, hang den over deres lille bur og "lyste" gennem trådnettet. Da kyllerne fik lov at gå ud af buret, fandt de hurtigt ud af, at der var dejligt varmt at ligge på trådnettet direkte under lampens gitter!

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 23 April , 2016, 14:57 »
Mange tak for svar :-) jeg bruger porcelænsfatningen. Jeg bruger også en 250 w til de mindste kyllinger, men der har jeg været så heldig at få en gammel griselampe fra min nabo.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 27 April , 2016, 16:18 »
Husk også varmebestandig ledning  /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.