Ih hvor er jeg spændt på de næste par dage, hvor årets første kuld ventes at klække. De stakkels æg har ikke haft det bedste forløb... jeg samlede rugeæg i en periode med frostvejr, de ældste æg blev 3 uger gamle inden de kom i maskinen, jeg har ikke været så godt til at huske at vende rugeæg og da de endelig kom i maskinen (hjemmelavet) drillede temperaturen, som ellers havde lagt fast i de to døgn, jeg havde startet maskinen op. Den er opvarmet af to 40 w pærer, og den ene var sprunget. Den blev så udskiftet, men jeg kunne ikke få maskinen til at varme op. Derfor havde æggene det for koldt i op til 2 døgn, og det endte med at jeg (læs: min mand, for den er ski.... tung) måtte flytte rugemaskine med indhold indenfor. Jeg startede med 53 æg, og undervejs er 28 æg lyst fra. Jeg fik flyttet de overlevende 25 æg i klækkebakker i går og fik hævet fugtigheden, men maskinen ville igen ikke varme ordentlig op

Så det tog næsten et døgn inden den var ordentlig oppe i temperatur igen. Nu er jeg altså meget spændt på om der kommer nogle kyllinger ud af de æg......