Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hyggelige Dff - Hvor er I - halooooo  (Læst 2535 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Hyggelige Dff - Hvor er I - halooooo
« Dato: 27 Januar , 2016, 15:26 »
Dejligt at høre, at du - Tanja Pedersen - søger tilbage til Dff. Der har været meget stille den seneste tid - syntes jeg. <G

Det er jo ved at være tid for etablering af den nye generation af høns (og sikker også alle de andre fjerede venner), så jeg har mange spørgsmål i den forbindelse og glæder mig også til, at I "gamle" garvede avlere fortæller om Jeres avlsprogram for i år.

Det er jo en meget spændende tid vi går i møde - hvad er bedre end formering af sine dyr og se de små vokse op ::)

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hyggelige Dff - Hvor er I - halooooo
« Svar #1 Dato: 27 Januar , 2016, 17:40 »
Ja forum kan godt stå stille lidt somme tider, men så er det godt andre stadig kan bringe lidt på banen.

Hos os kommer det til at stå stille på hønsefronten i år hvor der kun bliver solgt rugeæg hvis nogle vil forsætte vores stammer ellers er det de andre fjer vi vil koncentrere os om som er duerne hvor der skal ske lidt forskelligt.

De Tyske Skønhedsbrevduer skal der laves masser af gode unger da klubben har aftalt vi sammen skal ned og vise frem hvad danskerne kan i duens hjemland. Her er håbet så at vi kan klare os nogenlunde uden at ligge i bunden dernede.
Det er især de sjældne Skimlede vi arbejder med herhjemme som kræver en del arbejde for at være på niveau med de andre farvevarieteter.

Show Racer skal der også gerne komme fint med unger hvor målet er at de tavledes kvalitet kommer over på de båndede som vi helst vil arbejde med så de tavlede kan fravælges i fremtiden.

Min mors Tyske Modenesere skal have lov at avle som de vil i år og forhåbenlig vil kvaliteten blive bedre og hvis ikke bliver de måske bare til hygge frem for udstilling i fremtiden.

Mine Mookee håber jeg på har fundet sig til rette i det nye slag og vil give fint med unger i år som de normalt plejer og som heller ikke er fejltegnet så der forhåbenlig kan blive lidt at udstille af igen.

Danske Parykker kom der en masse unger hvor der er skåret kraftigt ned til dem som havde de kvaliteter jeg søgte. Disse parres tilbage over de gamle som så forhåbenligt kan forbedre den kommende generation. Der er meget arbejde med denne race endnu før der bare bliver tale om en nogenlunde stabil stamme i kvalitet.
Herudover er der gemt et par hanner i en farven jeg ikke længere ville arbejde med da de bærer på gener for en farve der er ved at uddød i Danske Parykker så det er med at bevare denne indtil denne farve finder nye opdrættere som vil den.

Gumbinner Hvidhovedet i glatbenet skulle have været solgt(to par), men da der ikke var interesse måtte de jo blive for kan ikke nemme at slagte dem. Så de leger til dels ammeduer og til dels give egne unger som parret på gamle duer af modsatte par til næste år forhåbenlig kan forbedre visse ting på disse.
Håber så bare efter avlssæsonen at en anden vil arbejde videre med disse så jeg kan bruge pladsen og tankerne på de racer jeg hellere vil arbejde med selv.

Triganino'er er det nye herhjemme for mig som jeg glæder mig til at arbejde med. Ud fra de to par jeg er startet med kan jeg lave seks farver på sigt samt jeg også håber at kunne forbedre eller holde kvaliteten ved lige som jeg har fået dem i.
Har selvfølgelig valgt vanskelige farver at starte ud med. Lidt nemt fra start skal man jo ikke have det ::)

Herudover et par Limerick min far har som meget gerne må blive til mange flere. Sød og tillidsfuld due som er rolige og yngler super godt.
Dette er en race vi bestemt vil have flere af i fremtiden og arbejde med for de er både flotte og dejlige at arbejde med og alle tiders race bare generelt.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 27 Januar , 2016, 17:51 »
Jeg har igennem min snart lange tid her på Forum brugt oceaner og atter oceaner af tid på at skrive, oplyse om racefjerkræ, avl og udstilling (kan vist også ses på antal indlæg ;D). Og det er også lækkert, hvis der er modtagere til det, som ønsker mere viden omkring dette.
Det har dog desværre ikke været tilfældet de sidste mange år, og mange seriøse racefolk har derfor også forladt forummet.
Men hvis der er ønsker om det, så er jeg helt klart frisk på det, for det er nu en gang det, som jeg brænder for.
« Senest Redigeret: 27 Januar , 2016, 18:29 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Januar , 2016, 22:09 »
Dejligt at høre, at du - Tanja Pedersen - søger tilbage til Dff. Der har været meget stille den seneste tid - syntes jeg. <G

Det er jo ved at være tid for etablering af den nye generation af høns (og sikker også alle de andre fjerede venner), så jeg har mange spørgsmål i den forbindelse og glæder mig også til, at I "gamle" garvede avlere fortæller om Jeres avlsprogram for i år.

Det er jo en meget spændende tid vi går i møde - hvad er bedre end formering af sine dyr og se de små vokse op ::)

Det har dog desværre ikke været tilfældet de sidste mange år, og mange seriøse racefolk har derfor også forladt forummet.
Men hvis der er ønsker om det, så er jeg helt klart frisk på det, for det er nu en gang det, som jeg brænder for.

Jeg savner også lidt den aktivitet vi havde tidligere. På forummet her har der altid været en god tone, og man har altid kunne finde den tråd man har deltaget i. I modsætning til FB.
Vi havde gættekonkurrencer: Hvornår har vi medlem nr. 10.000  ????
Vi havde foto konkurrencer og meget mere.
Jeg havde lavet nogle forumdage, først på Gavnø. Senere her på Fyn da jeg blev pensionist, og egentlig ikke havde tid mere.
Jeg syntes vi har haft nogle dejlige sammenkomster. (se bare billedserierne i galleriet)
Sidste år aflyste jeg i elvte time da jeg var utryg ved mine høns adfærd. Heldigvis for der var kommet en smitsom sygdom ind her, og det gør at jeg holder mig lukket i år også, for at være på den HELT sikre side.
Det kunne så give en anden mulighed for at åbne dørene. Det er fantastisk at møde dem man kun kender her fra tasterne.  Jeg vil gerne være behjælpelig.
Hilsen
Peter

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 27 Januar , 2016, 22:45 »
Jeg har igennem min snart lange tid her på Forum brugt oceaner og atter oceaner af tid på at skrive, oplyse om racefjerkræ, avl og udstilling (kan vist også ses på antal indlæg ;D). Og det er også lækkert, hvis der er modtagere til det, som ønsker mere viden omkring dette.

Hvis du bare viste, hvor meget jeg har brugt dine indlæg og hvor meget det har betydet for mig, det sidste års tid, at øse af din enorme viden - så du må endelig ikke drosle ned, med indlæg.
Det er også forkert ikke at fortælle dig, hvor meget dine indlæg betyder for en amatør som mig. Det vil jeg herved gerne gøre - tak for dine meget præcise indlæg, som fortæller hvorledes dyr skal passes og dine forklaringer på hvorfor de agere som de gør i forskellige situationer. Det har jeg sat MEGET pris på og det har hjulpet mig til at passe mine dyr på en for dyrene god måde. DET TAKKER JEG DIG MEGET FOR.

Jeg vil have stor forståelse for, hvis du bliver lidt træt af at svare på de samme og de samme spørgsmål igen og igen - år efter år. Men det har du ikke givet indtryk af at være.

Du har en større betydning med dine indlæg, end du selv er bevist om, tror jeg.

Jeg husker godt dit indlæg mht FB, hvor du fortalte, at du fik mere ud af at deltage der, end her på Dff. Der begyndte jeg at frygte, at du måske helt forlod Dff - det vil jeg være glad for, hvis du IKKE gør.

Desværre kan jeg ikke give dig de udfordringer du har brug for - som en rigtig fjerkræ nørd - men håber bestemt du bliver ved her.  /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 27 Januar , 2016, 23:28 »
Åh tak skal du have Hans-Kurt og nej jeg forlader ikke forum.
Forøvrigt husk at alle har været nye og man skal starte et sted.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 29 Januar , 2016, 07:51 »
Ja, forum er et fantastisk godt sted at søge information /o. Til tider, især efter at FB er kommet til, står forum dog lidt stille og det er ærgerligt. Jeg har heller været så meget online på det sidste :-[.

Jeg prøver ind imellem at opfordre folk på Facebook til at opsøge forum, når der for 5. gang på samme dag bliver spurgt ind til "hvordan begynder jeg med høns, hvilke racer er gode til børn, hvilke lægger mange æg, hvor stort skal hønsehuset være". Desværre er mange så fortravlede i dag, at de ikke kan vente på svar på et forum, hvor der kan gå et par timer før nogen ser tråden, så hellere få svar på Facebook i en tråd, der forsvinder i løbet af få timer og aldrig findes frem igen. :-\

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kaltoft

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 Januar , 2016, 08:57 »
Hej jeg er ny inden for hønsehold (er dog bidt af det), jeg har terpet mig igennem det meste her på forum. Det er meget informativ, jeg har virkeligt nydt det, og lært meget.
Jeg ser også hvad der skrives på fb, men der kan man ikke få alle de informationer som der findes her, det er dog også godt at se hvad der bliver skrevet på fb, men jeg ville nødigt undvære dff   http://fjerkrae.dk/prod/Smileys/default/3.gif . jeg har dog ikke så meget at bidrage med endnu, men lærer hver dag.
ejer af 1,3 s/k Maran og 2,7 Jersy Kæmper

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 29 Januar , 2016, 09:22 »
Hej jeg er ny inden for hønsehold (er dog bidt af det), jeg har terpet mig igennem det meste her på forum. Det er meget informativ, jeg har virkeligt nydt det, og lært meget.
Jeg ser også hvad der skrives på fb, men der kan man ikke få alle de informationer som der findes her, det er dog også godt at se hvad der bliver skrevet på fb, men jeg ville nødigt undvære dff   http://fjerkrae.dk/prod/Smileys/default/3.gif . jeg har dog ikke så meget at bidrage med endnu, men lærer hver dag.
Velkommen til forum og rigtig dejligt at høre at du har glæde af at være med *y
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kaltoft

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 Januar , 2016, 09:27 »
Tak Tanja ;-)
ejer af 1,3 s/k Maran og 2,7 Jersy Kæmper

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 29 Januar , 2016, 16:35 »
Det eneste som forsvinder på Facebook er oplæg, som trådstarter eller en admin. sletter, alt andet kan stadig søges og findes igen. Det kommer bare meget langt nedad "væggen".
Endvidere kan man også lave faste oplæg og lægge dem i Filer/dokumenter, hvor de også kan findes igen.
Men nok om FB.

Her på Forum kommer oplæggene jo også længere og længere væk, når der skrives flere og flere oplæg, og de fleste starter jo også bare en ny i stedet for at søge.
Og der ses lige så mange tråde om det samme, som f.eks. "hvilke høns skal vælge" osv. her på Forum.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #11 Dato: 29 Januar , 2016, 17:01 »
Det eneste som forsvinder på Facebook er oplæg, som trådstarter eller en admin. sletter, alt andet kan stadig søges og findes igen. Det kommer bare meget langt nedad "væggen".
Endvidere kan man også lave faste oplæg og lægge dem i Filer/dokumenter, hvor de også kan findes igen.
Men nok om FB.

Her på Forum kommer oplæggene jo også længere og længere væk, når der skrives flere og flere oplæg, og de fleste starter jo også bare en ny i stedet for at søge.
Og der ses lige så mange tråde om det samme, som f.eks. "hvilke høns skal vælge" osv. her på Forum.

De samme tråde følger årstiderne.Hvilken race er den bedste-hvilke racer ruger-hvornår kan man starte avlen-hvilken rugemaskine er den bedste-hvorfor dør mine kyllinger-hvilket foder er bedst-frostfrit vand,hvordan osv.osv.Men sådan må det jo være.De fleste nybegyndere er på Dff for at få råd og vejledning.Ikke noget underligt i det.Vi har ALLE været nybegyndere på et eller andet tidspunkt.Så alle nybegyndere : Spørg om alt hvad i er i tvivl om.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 29 Januar , 2016, 18:25 »
De samme tråde følger årstiderne.Hvilken race er den bedste-hvilke racer ruger-hvornår kan man starte avlen-hvilken rugemaskine er den bedste-hvorfor dør mine kyllinger-hvilket foder er bedst-frostfrit vand,hvordan osv.osv.Men sådan må det jo være.De fleste nybegyndere er på Dff for at få råd og vejledning.Ikke noget underligt i det.Vi har ALLE været nybegyndere på et eller andet tidspunkt.Så alle nybegyndere : Spørg om alt hvad i er i tvivl om.
Ja, og man skal svare i stedet for bare at skrive søg i arkivet, selv om det er gang nr. 371 man svare på: hvad betyder 1,3   DFF's arkiv er, vil jeg gætte på, Danmarks største leksikon for fjerkræavl for hobbyavlere, men det kan ikke erstatte alle de uvurderlige indlæg der kommer, også når der kommer nye hønseavlere på banen.
Hilsen
Peter

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #13 Dato: 29 Januar , 2016, 20:56 »
Godt at hører - at vi ikke er trættende (os nye hønseholder). Jeg har nu i godt et år fulgt med her inde. Det har selvfølgelig gjort, at jeg har set de samme spørgsmål - og sikker selv stillet en del af dem - gang på gang. Men jeg syntes altid der kommer noget nyt frem i de svar der kommer på de enkelte indlæg. Så selv om man tror man har fået "løsningen", så viser det sig ofte, at der er andre løsninger på det samme spørgsmål. Det er det der gør det spændende at læse.

Hertil kommer, at man også kan vælge at følge med i, hvordan andre fjerede dyr er og lever og hvad arbejde andre har, med netop deres passion. 

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 30 Januar , 2016, 10:35 »
Trættende forhåbentlig ikke ....for inden da kan man da bare scrolle videre og lade med at læse indlæggene eller svare på dem.
(eller tage "en lille morfar")  :P ;D
Jeg har da heller ikke læst alle indlæggene herinde, selvom jeg har været med siden start (næsten).
Og ja, ALLE har været begyndene, om det er irriterende næppe, for man spørge for at lære mere, og jo mere man ved, jo bedre rustet er man.
Og det er endvidere da også rigtigt skønt at fortælle om det man brænder for, hvis der altså er interesserede modtagere til.
« Senest Redigeret: 30 Januar , 2016, 10:37 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: