Ja de rotter de rotter. Her er vi også plaget af dem. Rottefængeren var her med gift for et par uger siden. Om rotten er død eller ej, er jeg i tvivl om.
Den går i mine æbler og kartofler. I går så jeg atter et æble være ½ædt. Det undrede mig - den måde æblet var spist på, men jeg tænkte ikke nærmere over det.
I dag, var et nyt æble påbegyndt spist. Nu gik der en prås op for mig. Det er ikke rotten, men en solsort der spiser. Det var helt klart at det ikke kunne være rotten.
Jeg har før haft en gærdesmutte i rummet. Den fjernede alle skjoldlus på grapefrugttræet vinteren over.
Men men, så skulle jeg lige tilse fyret, og hvad gik der - lidt længere inde i rummet ?, EN HØNE - det var altså hende der havde spist af æblerne de sidste dage, hun har sikkert også vældet en urtepotte på gulvet. Jeg troede potten vældede ifm en af mine katte havde jagted rotten.
Ud med hende, så hun kunne slutte sig til de andre høns.
Da jeg så, flere timer senere, kom ud og det var blevet mørkt og gårdspladsbelysningen var tændt - så sad hun sørme inde ved muren - hun var ikke gået ind i hønsehuset sammen med de andre.
Kan en høne glemme hvor hun bor, så hurtigt ??. Da jeg fik hende lempet ind i hønsehuset, gik hun straks op af stigen til sovepindene, så det havde hun åbenbart ikke glemt ??