Så er vi på anden dag med dagsfrost i min "hønsekarriere". Disse to dage har jeg haft fri, og har derfor givet hønsene frisk vand mange gange i løbet af dagen. Ved nogle af "vandingerne" har hønsene drukket flittigt, andre gange har de tilsyneladende ikke været tørstige.
Men i morgen er jeg ikke hjemme, til at give frisk vand. Jeg vil selvfølgelig give dem frisk vand inden jeg går om morgenen. Og så snart jeg kommer hjem om eftermiddagen. Det har min forhandler af hønsene sagt, er fint nok. Han siger hønsene lærer at drikke når vandet er tilgængeligt, og nok skal klare sig (jeg håber han har ret).
Jeg har IKKE strøm i haven og hønsehuset, og har derfor ikke investeret i en varmeplade. Og har fået at vide der ikke findes varmeplader på batteri.
Er der nogle som sidder med en løsning, til hvordan jeg holder vandet flydende længst mulig tid?
Selv i en overskåret dunk med 2 liter vand, synes jeg hurtigt overfalden bliver til is i dag. Jeg har ikke fundet ud af, om hønsene er kloge nok, til at hakke gennem overfalden af isen, så de kommer ned til vandet.