Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Basale spørgsmål om støj og rotter i hønsehold  (Læst 20948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene71

• Bruger
Sv: Basale spørgsmål om støj og rotter i hønsehold
« Svar #30 Dato: 20 Marts , 2016, 18:28 »
Ahh - jeg kan se at man kan få hønslemmeåbnere til batteri  :) det gør det hele lidt mere simpelt. Nu skal jeg bare undersøge om der er en der kan trække vandret. Min lem åbner nemlig som en skydedør...
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline jni

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 20 Marts , 2016, 21:10 »
de fåes med batteri

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #32 Dato: 20 Marts , 2016, 21:58 »
Du kan sagtens få åbnet automatisk ved vandret træk. Det er kun et spørgsmål om at opsætte hjul der fører tråden rigtigt.

Mine høns lægger først æg op af formiddagen, så kaglen kan du forvente over hele dagen. Den hyggelige gog gog, kommer jo også, når som helst. Så lydfri er de ikke. Men det må du da vide allerede, da du har dem om dig hver dag ??.

Ihvertfald på fridage, må du vide hvordan dine høns opfører sig - så jeg forstår ikke rigtig det du skriver ??? <A

Offline Gok

• Bruger
« Svar #33 Dato: 20 Marts , 2016, 22:15 »
Du kan ikke åbne lemmen "vandret", for de købte hønselemsåbnere virker med snoretræk og tyngdekraften. Altså "op og ned".

Offline Lene71

• Bruger
« Svar #34 Dato: 21 Marts , 2016, 10:08 »
Mine høns lægger altid deres æg om morgenen. Og jo, jeg ved godt der er små hyggelige gok-gok løbende. Men det jeg mener, er at deres morgenkaglen er nok mere accepteret hos naboerne kl. 8 end kl. 4  :). Hvis naboen overhovedet kan høre dem - det er jeg ikke sikker på. Jeg kan selv høre dem, de morgner hvor de fester i itugået æg >:(. Men de bor også kun få meter fra mit soveværelsesvindue :-). I øvrigt bor jeg, så mine høns skal holdes inde fra solnedgang til kl. 7.

Jeg har lige afsluttet min bestilling på en "chickengaurd-standard" hvor jeg har tilkøbt en ny lem  ;). Så håber jeg at den kan monteres på mit hus. I følge de opgivne mål, vil den ikke dække hele hullet - men det må jeg se på, når jeg får den leveret.

Og med en automatisk åbning, forsøger jeg med sommerpasning med dagligt tilsyn  <L
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)