Meget meget informative indslag tak for det.
Pia - Jeg er ikke bosiddende i Skive længere har bare ikke fået det opdateret. Bor faktisk slet ikke i Danmark længere.
Jeg må næsten have nogle Sussex høner så, de lyder jo til at kunne bruges til så meget. Nøgenhals.. Hm, hvis de er til at opdrive i store kunne det da være en mulighed. Men er det ikke en ret lille høne? 2 kilo eller i den omegn.
Indhegningen er op af en væg, og der er både træer og “buske” i forvejen. Buske i parentes, da det ikke som sådan er buske men høj grov vegetation i nogle dele af indhegningen.
Jeg har på nuværende tidspunkt Brahma, Jersey Kæmper, Wyandotter og en enkelt Australorps. Samt nogle dværge, men dem er der jo ikke meget kød på. Og ideen var så at købe nogle Faverolles da der er en meget dygtigt opdrætter af Faverolles i nærheden af mit hjem.
Tror jeg har udtænkt en slagplan her for begyndelsen - og kom lige til at tænke mig om. De danske fødevareregler gælder sku da ikke i Frankrig. Og har lige tjekket op. Jeg har noget løsere tøjler.

Så det er jo perfekt - men igang skal jeg. Tror jeg ruger det første hold ud engang i marts, så er de klar i juli ca. efter hvad jeg har konkluderet.

Men vi har jo et noget mildere vejr her, så måske jeg egentligt kan spænde buen lidt hårdere, og sende de første æg i maskinen allerede januar/februar og opnå samme resultat. I mit område er der ingen sne, og det spirer året rundt. Så det er egentligt ganske nemt.
mange tak for svar alle sammen - nogle der kan forklare hvide/=/sorte fjers indflydelse???