Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad en ½m sne kan gøre !  (Læst 1200 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Hvad en ½m sne kan gøre !
« Dato: 22 November , 2015, 22:07 »
I dag kan man se, at de gode råd der blev givet her på DFF omkring størrelsen på ens hønsehus, holdt stik. Der var ikke en høne eller hane der skulle ud i dag. Så godt man fulgte rådet om at bygge det så stort som muligt.

Det var med megen fornøjelse jeg i dag fodrede indendørs med kogte æbler/kartofler og ekstra majs. Det gav beskæftigelse for alle - i en rum tid. Overvejede meget, om der skulle tændes lys sådan en dag, men gjorde det ikke. Skulle jeg have gjort det ?

Normalt skal mine høns ikke have kunstlys, men i dag  <J

Lene Skelmose

• Gæst
Sv: Hvad en ½m sne kan gøre !
« Svar #1 Dato: 22 November , 2015, 23:05 »
Det er nu også en fordel med et hønsehus stort nok til at mennesket kan gå indenfor i det og lukke døren for den pivkolde stride vind!!! Vi slap for sne i denne omgang.

Jeg har lyset tændt om aftenen. Australorperne går meget sent ind, faktisk først når det er temmelig mørkt og jeg vil gerne give dem en chance for at få kroen fyldt til natten. Orpingtonhønen går til ro en time tidligere. Sjovt med den forskel.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 23 November , 2015, 00:23 »
Mine Barnevelder går først på pind, så følger Brahmaérne. I går stod jeg en ½ time og fulgte deres aftenritualer - Sidst kom de yngste og gik op på pind. Det var faktisk temmelig mørkt, før den sidste kom på plads. Det undrede mig meget, for høns er da natteblinde, så vidt jeg ved.
De få gange jeg har set en høne gå rundt i mørke, kan jeg se, hun ikke kan finde rundt.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 25 November , 2015, 23:40 »
Så skete det - endelig endelig - Sneen gjorde, at alle blev inde i 2 hele døgn. Her i dag, på det 3. døgn, gik kun nogle få høns ud.
Det betyder, at bl a min lille dværghøne (Brahma) har været inde i 3 døgn. Da jeg kom ud ved 11 tiden i formiddags, lå hun i en af rederne - nå nu har jeg dig, tænkte jeg. Igennem  længere tid, har jeg haft hende mistænkt for at lægge æg, for hun er meget rød i kammen mm. Men der er ikke kommet æg i hønsehuset. /d
Men så her i eftermiddags, da jeg hyggefodrede, lå der et æg fra hende i en rede.  *h Den lille skid, hun har garanteret lagt æg et stykke tid allerede, men bare ikke i hønsehuset. Nu håber jeg hun fortsætter - i hønsehuset altså. *k

Dette er det første æg, af kyllinger der er blevet til høns, i egen hønsegård, i over 10 år, så .......jeg er glad  :)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #4 Dato: 26 November , 2015, 09:15 »
Hvor hyggeligt :) ja hun har da garanteret snydt dig og lagt æg udenfor et stykke tid ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 28 November , 2015, 23:35 »
Ja ikke  :D, nu er 2. dværgæg kommet, så måske jeg er heldig, hun har glemt, hvor hun ellers lagde æg.
Men nu er det næste problem kommet. De to dværghaner kan ikke enes. De sloges meget heftigt i dag, så nu skal den ene slagtes. Men hvilken af dem ?. De er begge umådelige smukke, den ene ren Guld sort båndet og den anden Guld blå båndet. I morgen vil jeg lægge et par billeder ind, så håber jeg jeg kan få hjælp, til at vælge hvem der skal leve videre.