Det med vitaminer er egentlig ikke så vanskeligt at "regne ud". Man må kunne give dyrene de samme vitamintilskud, som mennesker indtager, men omregnet til dyrenes vægt.
F. eks. tager jeg hver dag en vitaminpille, som indeholder "alt" hvad jeg har brug for, incl. D vitaminer.
Jeg kan ikke se nogle problemer i at give de samme vitaminpiller til dyr, hvis man regner om fra et menneskes vægt til dyrets vægt.
Hvis man f. eks har 10 høns, som hver vejer 2 kg. ialt 20 kg, og et menneske vejer 60 kg, så kan disse 10 høns dele en 1/3 pille, hvis de altså spiser den med det samme. Pillen skal naturligvis knuses/pulveriseres fint, og fordeles i noget vådt foder, for det duer ikke, at blande det med korn eller andet "løs" foder.
Hvis man bruger det meget omtalte "hønseguf", så vil jeg mene, at 1/3 vitaminpille, rørt godt sammen med guffen, vil passe til 10 høns a 2 kg, hvis mængden passer med, at de spiser det hele samme dag.
Man kan naturligvis købe de vitaminer som tilbydes til dyr, men det betyder bare, at I IGEN bliver snydt af forhandlerne. I kan regne med, at de produkter indeholder det som svarer til hønsenes vægt, men til en meget højere pris!