Som overskriften siger, har jeg nu haft kyllingerne i 2 måneder. Det startede med 26 stk - nogle helt daggamle og nogle, der var 1 uge gamle.
9 Wyandotter
4 SK Maran
4 Skånske Blomsterhøns
4 Silkehøns
5 Cream Legbar
Hold da op hvor de bare vokser og vokser! Både rent størrelsesmæssigt og på mig

Ret hurtigt kunne jeg se nogle af dem højst sandsynligt var haner. Sådan er det jo - det var jeg forberedt på

Og så længe, der var ro i flokken og plads nok, så skulle hanekyllingerne have lov at blive. For et par uger siden begyndte, der at komme mere uro og pladsen mere trang, så vi besluttede at nogle af hanerne måtte væk. I går blev der så afhentet 7 hanekyllinger - 3 wyandotter og desværre var alle 4 marankyllinger haner, så de røg også afsted

Jeg vil stadig gerne have en maranhøne eller to, men det må jeg se om jeg kan løse til næste år

Måske jeg er så heldig at en af mine nuværende høner gerne vil skrukke og så kan der komme rugeæg eller daggamle kyllinger under hende.
Jeg er stadig ikke helt sikker på kønnet af alle kyllingerne. Nogle er helt sikkert høner - cb'erne, nogle af wyandotterne og formentlig også 2 af blomsterkyllingerne. Silkerne kan man jo ikke regne med - flere af dem har en stor flot top, men det er vel ingen garanti

Den store flotte blå wyandotterhane får lov at blive så længe, det fungerer fint i flokken - han er lidt af en kylling, men ellers har han fin haneadfærd, så måske han kan lære at holde styr på et haram af 10 høner
De cream legbar høner er simpelthen så sjove! De startede med at virke ret sky, men hold da op det er de kommet efter. De er super nysgerrige og det er bare så hyggeligt. Jeg har også brugt en del timer ude ved dem i løbet af de sidste par måneder - det er så afstressende og næsten meditationsagtigt at nyde kaffen derude

Vi har bygget en bænk derude, hvor man kan tage siddepladen af, så de ikke klatter på den - og så fungerer tværpinden som siddepind, når vi ikke er derude. Det kan helt klart anbefales

Derudover har jeg bygget nogle kasser med volierenet på, som kan beskytte græsset lidt. De bliver flyttet rundt, så der løbende er lidt frisk græs at nippe til (læs: kaste sig over, så snart kassen bliver flyttet

)
Vi tænker at de snart skal have lov at komme ud af hønsegården, men er lidt usikre på, om de er klar? De er 8-9 uger gamle nu. Der er både musvåger og fiskehejre her, men selvfølgelig vil vi være ude ved dem i starten. Hvad tænker I?
Nå, nu til billederne

Der kommer flere billeder i følgende indlæg.