Så er vi flyttet til det nye hus. Det er en gruppe af 5 dobbelthuse, som er selvejene under den skole, hvor jeg studerer. Der bor kun børnefamilier eller par i husene. Til husene høre et lille stykke jord, der tidligere er blevet brugt til køkkenhaver. Lige nu er der kun skvalderkål, kvikgræs og imponerende mange mælkebøtter. I den ene ende af grunden står der et gammel hjemmebygget drivhus og engang er der nogle der har holdt kaniner der, så der er også en lav gård tilknyttet.
I morgen er der møde med alle beboerne i husene, hvor vi bor, og der vil jeg spørge dem om det er ok, at jeg anskaffer mig høns (igen). Jeg har forsigtigt spurgt mig for og dem jeg har snakket med har intet problem med det. Det eneste problem jeg ser er, at jeg har hørt, at de har overvejet om jordstykket måske skulle bruges til noget andet end den brakmark den er nu. Mit forslag til dem vil være at drivhuset og løbegården bliver samt noget af jorden omkring det, og at resten af marken kan blive brugt til andre formål.
Min tanke er nemlig at drivhuset, som ikke bliver brugt til noget, delvist kan bruges til drivhus (jeg vil gerne bruge drivhuset til tomater og agurker) og delvist til hønsehus. Jeg ved ikke om det er en god ide. Men jeg tænkte at den syd og øst vendte del kan blive ved med at være drivhus og den nord og vest vendte side kan være drivhus. Er dette en dum ide? Bliver det for fugtigt?
Jeg har ikke tænkt mig at have en hane, selvom jeg har hørt én gale i det fjerne, da der er huse/naboer over alt omkring jordstykket, og fordi vi kun skal bo her 2 år og derfor ikke vil bruge en formue på at lydisolere hønsehuset. Jeg vil gerne have 3-5 rolige børnevenlige høns, som kan skrukke og så købe rugeæg af store racer, så vi kan få lidt "hjemmelavet" kød, på trods af manglen på hane.
Jeg har taget billeder af jordstykket, drivhuset og kaningården, men den computer jeg arbejder ved nu, kan ikke finde ud af at tage billederne ind, så jeg skal lige have fat i den anden computer og så lægger jeg billederne ind under denne tekst. I må gerne komme med bud på hvordan drivhuset kan ombygges til hønsehus.