Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: I morgen får jeg at vide om jeg kan få høns igen.  (Læst 3256 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

• Bruger
I morgen får jeg at vide om jeg kan få høns igen.
« Dato: 05 Maj , 2009, 15:19 »
Så er vi flyttet til det nye hus. Det er en gruppe af 5 dobbelthuse, som er selvejene under den skole, hvor jeg studerer. Der bor kun børnefamilier eller par i husene. Til husene høre et lille stykke jord, der tidligere er blevet brugt til køkkenhaver. Lige nu er der kun skvalderkål, kvikgræs og imponerende mange mælkebøtter. I den ene ende af grunden står der et gammel hjemmebygget drivhus og engang er der nogle der har holdt kaniner der, så der er også en lav gård tilknyttet.

I morgen er der møde med alle beboerne i husene, hvor vi bor, og der vil jeg spørge dem om det er ok, at jeg anskaffer mig høns (igen). Jeg har forsigtigt spurgt mig for og dem jeg har snakket med har intet problem med det. Det eneste problem jeg ser er, at jeg har hørt, at de har overvejet om jordstykket måske skulle bruges til noget andet end den brakmark den er nu. Mit forslag til dem vil være at drivhuset og løbegården bliver samt noget af jorden omkring det, og at resten af marken kan blive brugt til andre formål.
Min tanke er nemlig at drivhuset, som ikke bliver brugt til noget, delvist kan bruges til drivhus (jeg vil gerne bruge drivhuset til tomater og agurker) og delvist til hønsehus. Jeg ved ikke om det er en god ide. Men jeg tænkte at den syd og øst vendte del kan blive ved med at være drivhus og den nord og vest vendte side kan være drivhus. Er dette en dum ide? Bliver det for fugtigt?

Jeg har ikke tænkt mig at have en hane, selvom jeg har hørt én gale i det fjerne, da der er huse/naboer over alt omkring jordstykket, og fordi vi kun skal bo her 2 år og derfor ikke vil bruge en formue på at lydisolere hønsehuset. Jeg vil gerne have 3-5 rolige børnevenlige høns, som kan skrukke og så købe rugeæg af store racer, så vi kan få lidt "hjemmelavet" kød, på trods af manglen på hane.   

Jeg har taget billeder af jordstykket, drivhuset og kaningården, men den computer jeg arbejder ved nu, kan ikke finde ud af at tage billederne ind, så jeg skal lige have fat i den anden computer og så lægger jeg billederne ind under denne tekst. I må gerne komme med bud på hvordan drivhuset kan ombygges til hønsehus.
Venlig hilsen
Liv

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: I morgen får jeg at vide om jeg kan få høns igen.
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2009, 15:23 »
Hvor er det godt nyt, Liv.
Lad os endelig høre hvordan det bliver modtaget. Jeg *k og håber på optimisme blandt de øvrige familier.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2009, 15:57 »
ÅÅH Ja Liv
Det ville da være skønt hvis du kunne få lidt høns igen. Det kunne jo nemt gå hen og blive et hit når der nu er flere børn tæt på.
 *k for at det bliver taget godt imod.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2009, 16:31 »
Ja jeg vil da også  *k finger for at de synes det er en god ide med høns, det vil blive rigtig godt for de børn der bor der, at omgåes høns  *y
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2009, 17:47 »
 *k *k *k
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Maj , 2009, 18:00 »
Krydser alt hvad der krydses kan ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #6 Dato: 05 Maj , 2009, 18:41 »
Det lyder bare rigtig godt.  :P
Det er da en total win-win situation. Håber virkelig dine naboer kan se at det er en god idé. Kæmpe pøj-pøj. <L
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 05 Maj , 2009, 19:55 »
Jeg kan da kun forestille mig at dit forslag bliver mødt med glæde, og da du ikke foreslår hane, er der vel ingen, der kan sige noget.
Husk at fortælle dem om de fantastiske æg man får, og om hvor skønt, det er med små kyller  *k *k *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 05 Maj , 2009, 19:55 »
Også mange  *k herfra.
Det lyder da snedigt at have dem i drivhuset - hvis altså ikke de får det for varmt...

Offline Liv

• Bruger
« Svar #9 Dato: 05 Maj , 2009, 21:00 »
Ja, jeg krydser også alt hvad der krydses kan  ;D Tusinde tak for alle jeres krydsede kropsdele  ;) Jeg tror heller ikke, at de siger nej til det, men det kan jo godt være, at der er nogle der ikke vil bryde sig om det og er bange på den ene eller anden måde. Men jeg har jo prøvet at have høns før, så argumenterne for høns er mange, og hvis der er nogle der er bange, så tror jeg også, at jeg kan berolige dem. I den forbindelse er det meget vigtigt for mig at finde rolige hønseracer, som kan blive tamme, så børnene kan omgås dem og have gode oplevelser med dem.

Jeg kan ikke finde ud af, at overføre billederne fra min mobil, heller ikke på den computer hvor det normalt går fint. Så i må vente med at få billederne til jeg har regnet ud, hvor jeg laver en fejl.   
Venlig hilsen
Liv

Offline Liv

• Bruger
« Svar #10 Dato: 05 Maj , 2009, 23:01 »
Så er der billeder i mit galleri af marken, drivhuset og kaningården.
Venlig hilsen
Liv

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #11 Dato: 06 Maj , 2009, 08:14 »
Liv så er dagen kommet, og jeg håber virkeligt at du får en god dag, og dit store ønske opfyldt, jeg vil vente spændt på at høre nyt  *l
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 06 Maj , 2009, 16:35 »
Der ser hyggeligt ud derude ved drivhuset, lige til at holde høns i med lidt mere til at holde solen ude selvfølgelig.

Jeg krydser stadig fingre for succes ved fællesmødet..

Apropos skvalderkål skal du huske, at det er verdens bedste dækplante, og den har fine skærmblomster, så hvis det ikke skal være en formel have, der skal passes, så behold skvalderkålen.  Der kommer garanteret ikke andet ukrudt dér.

<I
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Brian Jensen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 06 Maj , 2009, 17:51 »
Hvad blev svaret så.

Har fået helt krampe af at krydse alt hvad der krydses kan...
Brian S Jensen

1.10  lys sussex, 0.1 Dansk Svensk gårdhund, 0.2 huskatte, plus masser af akvariefisk, 0.1 hustru og 1.2 dejlige børn

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 06 Maj , 2009, 19:40 »
Hvad blev svaret Liv?

Skal vi til at finde hammer og søm frem  ;D ?