@Hanemikkel Du har ikke forstået hvad jeg mener. Jeg har det princip mht dyrehold, at hvis dyr selv kan feks ændre adfærd til det rigtige (set med menneske øjne), så er det den bedste løsning.
Skal jeg til at fange hver fugl hver aften i en periode, vil det give unødig uro i hønsehuset. Det kan jeg gøre, hvis det ikke lykkedes dem at finde ud af det, om nogle måneder.
Nu ser jeg af et andet indlæg, at de måske pludselig gør det med at gå på pind, uden min indgriben, helt af sig selv, indenfor en vis tid. Hvorfor skal jeg så skabe uro blandt mine høns, på et tidspunkt, hvor de er gået til ro. De er jo ligeglade med hvor de sover, det er kun mig der har en mening om, hvor de skal tilbringe natten.
Mit indlæg har jo også givet mig flere rigtige gode råd, til hvad jeg kan gøre fremover, for at fremme mit gåen på pind princip.
Så selv om du finder min handling underlig, så ok med det, for jeg har fået megen god viden ved "ikke at gøre noget".
Tænk hvis andre der har læst indlægget, også har fået et tips eller to, så er der jo ingen skade sket, med mit indlæg.
Jeg spørger gerne her på DFF og har gjort det forholdsvis meget. Det har - tror jeg - givet mine høns en bedre tilværelse, end de måske ville have fået, med den viden jeg havde da jeg startede op.