Han var jo ikke udstillingskvalitet men smuk uanset, sød og opmærksom overfor damerene. De føler sig mere udsatte nu uden ham som vogter, og de løber ind under træer eller ind i skuret, når der flyver måger eller krager over haven! Han VAR altså dygtig til at passe på dem og gav tryghed
Det var med meeget tunge skridt, uden Bettefis i hælene, at jeg lukkede op for lemmen i morges. Vores lille morgentur fra det isolerede værksted ud i haven, hvor han ivrigt hoppede op og ned indtil lemmen var hejst, vil jeg savne meget længe.
Han var jo ikke sådan rigtigt håndtam men fandt sig i at blive løftet op de fleste aftener. Advarselslydene gik over i en slags kurren, når jeg strøg ham over ryggen
Jeg skriver her for at dele min sorg med nogen, der måske forstår og for at advare andre hyggehønsefolk i bymiljø ang. lydisolering ved hanehold! Man knytter sig langt mere til de enkelte høns end de fleste venter, og det er hårdt at skille sig af med dem p.g.a. generede naboer. Syge dyr er noget andet...men det er langt fra alle dyrlæger, der ved noget om høns, og evt. medicin kan være både svær og dyr at anskaffe.