Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: R. I. P. Bettefis  (Læst 1285 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
R. I. P. Bettefis
« Dato: 27 Juni , 2015, 13:09 »
 :'( Så gik det ikke længere....

Jeg prøvede forgæves to aftener i den forløbne uge at sætte Bettefis i hans natbur. Han gad ikke længere at være burhane om natten. Det gik ellers fint i lang tid, men han galer fra ved 5-tiden- nårh nej galede må det jo hedde nu  <.

Han sad trykket på pinden i aftes og lod mig bare tage ham op? Nu er han død og meget savnet af både mig og hønerne. Der har været uhyggeligt stille i hønsehaven i dag og kun to har lagt æg  :'( :'(

Aldrig mere hane i villakvarteret uden et lydisoleret skur.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: R. I. P. Bettefis
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2015, 13:17 »
Det var synd :(
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2015, 13:52 »
Han var jo ikke udstillingskvalitet men smuk uanset, sød og opmærksom overfor damerene. De føler sig mere udsatte nu uden ham som vogter, og de løber ind under træer eller ind i skuret, når der flyver måger eller krager over haven! Han VAR altså dygtig  til at passe på dem og gav tryghed  :-*

Det var med meeget tunge skridt, uden Bettefis i hælene, at jeg lukkede op for lemmen i morges. Vores lille morgentur fra det isolerede værksted ud i haven, hvor han ivrigt hoppede op og ned indtil lemmen var hejst, vil jeg savne meget længe.

Han var jo ikke sådan rigtigt håndtam men fandt sig i at blive løftet op de fleste aftener. Advarselslydene gik over i en slags kurren, når jeg strøg ham over ryggen :-*

Jeg skriver her for at dele min sorg med nogen, der måske forstår og for at advare andre hyggehønsefolk i bymiljø ang. lydisolering ved hanehold! Man knytter sig langt mere til de enkelte høns end de fleste venter, og det er hårdt at skille sig af med dem p.g.a. generede naboer. Syge dyr er noget andet...men det er langt fra alle dyrlæger, der ved noget om høns, og evt. medicin kan være både svær og dyr at anskaffe.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 27 Juni , 2015, 15:43 »
Det var trist, Charlotte  :'(
Jeg ved jo hvor glad du var for Bettefis - og i allerhøjeste grad også hvor meget du har gjort, for at der kunne være plads til både Bettefis og naboerne på Fanø.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 28 Juni , 2015, 12:04 »
Øv Charlotte, det var trist :-\.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 Juni , 2015, 14:42 »
HejCharlotte
Så skal vi altså ikke høre om ham mere,det var synd
 :'( Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat