Går det fortsat fremad med den lille basse?
Jeg havde lidt samme oplevelse med min ene hane, Jack, da han var på den alder - pludselig stod han og kiggede modløst ind i væggen og puttede sig - han fik også nogle gok af de andre høns engang imellem uden at reagere - ej heller når jeg tog ham op gjorde han noget særligt væsen af sig - det var som om han var deprimeret... '
Så det endte med jeg tog den ind og lå arm i arm med ham et par dage... ligså stille begyndte han at live op og da han så begyndte at blive almindlig livlig, især med at klatte, var det jo på sin plads at han blev genforenet med flokken - og det gik fint.
Jeg tror bestemt din kylling kan mærke din bekymring for den - og det skader bestemt ikke at pusle extra om kylingerne hvis man har lyst og mulighed for det - de tager jo også stilling til ens tilstedeværelse når man er sammen med dem og hvis man så giver en af dem lidt extra omsorg så synes jeg da man kan mærke at det giver den noget på selvtillid og tilfredshedskontoen.
Det sjove med Jack var at han om natten gerne ville ligge så tæt på mit ansigt så muligt og hvis jeg tog ham lidt væk - møffede han ligeså stille tilbage... den må havde set mig som flokken for en stund. Måske den havde mistet modet pga. mobberri?!?!!
Men alt i alt kan jeg jo ikke vide om han har været sløj eller har spist noget forkert som har slået ham ud - men ihvertfald var det hyggeligt og det kan jo ikke havde skadet, at han fik en lille pause inden døre uanset.
Håber det går godt med din kylling.