Man køber daggamle. En stor del af fortjenesten ligger i at køre dem hele vejen igennem. De første uger, hvor de behøver varme og hygiejne, men ikke ret meget foder er kostbare at købe sig til.
Uanset hegn og elektricitet, og hvad ved jeg, så skal de lukkes ind om natten i et hus med plads til dem alle.
I gamle dage i forrige århundrede, da jeg var barn ude på landet var det almindeligt at bonden havde 100 slagtekyllinger, foruden hvad han ellers havde. Hønnikerne blev lagt til, hanekyllingerne blev slagtet. De gik typisk på en 1 tdr eng, med vakkelvorent hegn omkring, og i deres skur var der plads til alle med siddepinde. Racen var hvid italiener krydset med new hampshire, de kunne bruges ti lbegge dele.
Hvis det var mig, der havde dine tanker, så ville jeg checke prisen på hanekyllinger af en af æglæggerracerne, og prisen på kødracerne. Jeg ville i det hele taget regne meget på det, og især checke hvilken pris jeg kunne få for produktet.
Og så er det også interessant at se hvordan hillbilli redneck amerikanerne gør. Prøv at søge på professional/ commercial chicken tractor på youtube.
Undgå forveksling med de hippi organiske amerikanere. Rednecksne ved noget mere om, hvad de laver.