Min stædige skrukhøne er lige skruk, og iøvrigt ligeglad om der er æg eller rede. Så putter hun sig bare udenfor i græsset. Jeg har prøvet at lade hende være, som der står i den ovenstående tråd, men ingen forandring indtil videre. Hun går heller ikke ud af sig selv, men når jeg smider hende ud og blidt tvinger hende op at stå, kommer der gang i hende en tid, hvor hun spiser og strækker sig. Det gør jeg så hver dag.
Hun har ligget i et hønsehus, hvor der også lå en anden skrukhøne, som lige har fået kyllinger i nat. Hun har dog virket fuldstændig uberørt af de små kyllingers pippen. De andre høns har været nysgerrige, men hun har været helt ligeglad. Hønen med kyllinger bliver flyttet senere i dag.
Selvom hun har virket ligeglad med kyllingernes pippen, tror I så, at hun hormonelt har været påvirket af den anden skruk? Tror I at der er en chance for, at hun kommer ud af tilstanden, når hønemor og kyllinger er væk?
Jeg aner snart ikke mine levende råd, og jeg vil nødig have at hun skrukker sig ihjel. Omvendt har hun nu ligget i to uger, så jeg tænker også, at hvis hun får æg nu, så kommer hun til at ligge i fem uger. Er det ikke lige lovligt hårdt?