Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan får jeg integreret mine små silker? Update #17 med lidt billeder  (Læst 14427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Mine 4 små nuttede silkebasser er 22 dage gamle, og går stadig i en kasse med varme ude i bryggerset. I går, satte jeg dem ud i hønsehuset, hvor der også stadig er varmelampe til de skånske. Det var kun de 4 silker, der tullede rundt i huset, og det virkede til at de nød den ekstra plads. Efter lidt tid, åbnede jeg så de skånske kunne komme ind, og der kom et par stykker ind. De kikkede lidt på silkerne, men tog sig ellers ikke rigtig af at de var der. Lidt efter smuttede de ud igen ;)

Hele dagen holdt jeg øje med dem sådan indimellem, men det så ud til at gå rigtig godt. Så da jeg skulle lukke af for natten, efter mørket var faldet på, kunne jeg pludselig ikke se silkerne i huset! Selve hønsehuset er oplyst af den røde pære i varmelampen, men jeg kunne ikke se en pind i gården. Pludselig får jeg øje på noget lyst, under en træstamme jeg har lagt ud til dem, og da jeg følte efter, lå de 4 små silker klumpet sammen under den :( De var heldigvis stadig helt varme!

Jeg prøvede så at sætte dem ind til de andre, og det så ud til at gå godt, men pludselig begyndte en af de skånske at hakke ud efter de små  :( Den blev desværre ved med at være efter dem, så jeg endte med at tage dem ind i kassen i bryggerset igen... Puh, jeg havde det godt nok rigtig skidt, da jeg lagde mig til at sove :(

Men hvad gør jeg nu? Hvornår tror I jeg kan integrere de 4 små til de andre? De har jo gået sammen med den yngste af de skånske før, men jeg turde ikke sætte silkerne sammen med de ældste skånske i starten...  Hjælp! <+

Så store er de skånske nu:

Og silkerne er stadig bitte små:

« Senest Redigeret: 03 Maj , 2009, 20:22 Fra Christina »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Jeg tror de skal være næsten fuld-fjerede, men jeg har jo aldrig har rugemaskine kyllinger.
Du skal ikke have dårlig samvittighed, du gik jo og holdt øje med dem, og du opdagede jo, at der var et problem, FØR det gik galt  *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Havde det nu været RIGTIGE kyllinger, så var det sikkert aldrig sket ;) ;) ;)

Ej spøj til side, så ser det ud til at der er ret stor forskel på deres størrelser, så vil nok også vente lidt med at smide "stritterne" ind til de store til de er blevet lidt mere robuste.
Men jeg ved ikke noget om det til at kunne give et ordentligt svar desværre :(
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Når jeg har maskinkyllinger plejer jeg jo at sætte dem ud næsten med det samme. Dog i et indelukke så de andre kan se dem men ikke røre dem. På den måde vender de sig til hinanden. Det kan være du kan lave sådan et indelukke? Du kan se billeder af min kyllingekasse i mit galleri eller på min hjemmeside :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Jeg vil også foreså et lille indelukke til silkerne, så svenskerne stille og roligt vænner sig til at silkerne også godt må være der. Evt. et hvor kun silkerne kun kan komme ind og så kan de bestemme hvor de vil være. Men jeg ville nok vente lidt endnu. De bliver også meget mere tamme hvis du holder dem inde lidt tid endnu, og det kan mærkes når de kommer ud. Mine store kyllinger gad mig ikke i starten, da de lige var kommet ud i hønsehuset, men efter kort tid fandt de ud af at jeg stadig havde godter i lommen. Så nyd at er inde og at I rigtig kan snakke med dem.
Har du "kun" en varmelampe i hønsehuset kan det jo være at de skånske synes det er deres og ikke vil give plads til silkerne. Det problem kan jo løses ved at silkerne får deres lampe med ud i hønsehuset - når de skal derud. Pøj-pøj. 8)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Christina

• Passiv bruger
Tusind tak for jeres svar (også de smarte bemærkninger, Wanda! ;D)

Og jeg skal da lave sådan et aflukke til dem, hvor er det smart! Men ja...problemet er dog, at hønsehuset pt. ikke er så stort, så det vil næsten være synd. Men jeg må lige finde på en anden løsning så...  <A

Stinne, hvor længe synes du jeg skal vente med at sætte dem derud? Og ja, de er MEGET mere tamme end de andre er...selv om der er en enkelt skånsk, som af en eller anden grund har kastet sin kærlighed på mig  :D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Tusind tak for jeres svar (også de smarte bemærkninger, Wanda! (Image removed from quote.) ;D)

Christina, Wanda mobber kun fordi hun ikke har prøvet hvordan maskinkyllinger kan knytte sig til en og oplevet at de faktisk er ens med skrukkyllinger. De knytter sig bare til et menneske og ikke til skrukken  ;D :P
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Christina

• Passiv bruger
Lisbeth, jeg har lige læst i en anden tråd, at Wanda påtænker sig at anskaffe sig en silkehøne!! (Selvfølgelig under dække af at det er hendes datter der vil ha' den, men vi ved jo godt hvem det i virkeligheden er der vil ha' silkehøns!  ::) *f )

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Najr jeg tror nu ikke Wanda vil ave silker - vi er nemlig på samme hold der  :D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Christina

• Passiv bruger
Lisbeth, bevis:

Berit, så skal det være en dalmatiner ;) hvordan ndet så end ser ud.

Sakset fra Silke-feber tråden, hvori Wanda har været YDERST aktiv! ;D

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Christina ja og det kunne tyde på at hun er meget intresseret i silke
Og med hensyn til at sammenføre ja så havde det været letter hvis det var silke der var de store og blomsterne der var de små, jeg havde 1,2 gul silke der satte jeg 14 blomsterkyllinger ind til, og de blev pænt taget imod
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sikke farvestrålende du er Berit! Er det indflydelse fra silkerne?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
@ Berit!!

Hvad sker der lige for dig  :D
« Senest Redigeret: 29 April , 2009, 09:51 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.