Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vagtel klar  (Læst 6678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Vagtel klar
« Dato: 28 April , 2009, 10:14 »
Så er der gjort klar til at modtage vagtler, jeg glæder mig til et drivhus fri for insketer  :D

Jeg glæder mig.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vagtel klar
« Svar #1 Dato: 28 April , 2009, 10:22 »
Ja, du har sørme haft travlt, Berit! <M
Det ser ud til, at der er nogle gode skjulesteder i granrisene.
I begyndelsen skal du nok forvente, at de er lidt sky, men så i løbet af nogle dage, begynder det at hjælpe på det.
Hvornår skal du hente dem?
*h *h *h
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 28 April , 2009, 11:09 »
Det er da godt at du har en hylde til planterne, Berit.......
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 April , 2009, 16:05 »
Ingen tvivl - du er KLAR!

*h
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 28 April , 2009, 16:57 »
Ja så har jeg fået 2 fine bob white med hjem, og jeg vil sige det var værd at hente dem selv, hold da alle de smukke fugle Bjarne har, og Bjare var meget god til at fortælle om alle de fugle han havde, ja jeg kunne godt havde brugt meget mere til på at se alle de dyr.
@ Marianne der gik du glip af en oplevelse fordi du hentede dine i viborg, ja jeg er helt måløs bare det var mig med så god plad og så pæn orden der var. *d *l
@ Tak Bjarne det var hele turen værd at høre om dem og høre dem, og så se alle de smukke dyr  <E
Billeder kommer når de er faldet lidt til ro  :D
Hilsen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #5 Dato: 28 April , 2009, 17:59 »
Stort tillykke med vagtlerne Berit... Er de hvide som Mariannes ?

Hold op ! Jeg er smart (indtil videre) ! *k

Stærkt inspireret af Berits flotte net i drivhuset, som jo ligner en million, har jeg lige købt noget smart. Håber jeg da.
Mit drivhus skal nu også gøres vagtel klart. *o
Men tænkte at hvis jeg kører i havecenteret her i nordsjælland bliver jeg flået inden at jeg kan nå at sige juliana (drivhus firma)
Tænke tænke... net net net ... gardin... stofbutik... Tyl til 11,- meteren i en smuk lavendelblå farve til de smukke blå skæl vagtler  som Bjarne har fundet frem til mig. *h
Det er sgu da smart og hermed er den gode ide givet videre.
Nu skal jeg bare ha det monteret og se om det nu også er smart.
MVH Lene
« Senest Redigeret: 28 April , 2009, 19:14 Fra Lene, Rungsted »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 28 April , 2009, 18:27 »
Tillykke Berit *b
Ja, jeg ville også gerne have været oppe hos Bjarne, men det skal jeg også nok komme en anden gang  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #7 Dato: 28 April , 2009, 19:12 »
Uh jeg har lige været nede og se til dem, straks kom hanen frem og så sådan en sød lille lyd, jeg ville ikke stresse ham så jeg skyndte at lukke igen.  :D
@Lene du kan godt glæde dig de er super søde  *d
Hilsen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 28 April , 2009, 20:42 »
Jeg har lige siddet en halv times tid hos mine. De gik roligt rundt i drivhuset og sagde hele tiden de pludrelyde de nu siger R2D2. <.
Søren hentede en god stak bænkebidere, og det var åbenbart kræs: Da Søren smed dem hen i nærheden af hannen, lavede han den høje dukke-dukke-dukke-dukke-dukke-lyd, tog en i munden, lavede noget med vingerne så de stod lidt ud, rejste fjerene og skrævede og serverede så bænkebideren for hønen, som straks kom løbende, da hun hørte kaldelyden. <F
Det var så sjovt at se, de gik og spiste sammen, men flere gange gentog han det lille serveringsritual. Man kan måske sige det minder lidt om det hanerne gør med hønsene, når han finder noget lækkert.
Hanen var også forbi foderskålen et par gange, og fandt noget særlig lækkert, som han serverede for hønen på samme måde.
Det var rigtig sødt. *p
De er meget rolige, når vi går ind i drivhuset, også selvom de ikke kender Søren så godt, de søger ikke skjul bag granrisene, men fortsætter med det, de nu har travlt med.
Er det ikke helt utroligt? Bare siden i lørdags er de faldet så godt til  *o
Nu håber jeg da bænkebidere er ok foder for dem, og at de ikke kan spise for mange af dem?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #9 Dato: 28 April , 2009, 20:49 »
Hvor lyder det bare hyggeligt Marianne.
Bænkebiddere må være ren lørdagsslik for dem.

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #10 Dato: 28 April , 2009, 22:21 »
Bænkebidere er ganske udemærket foder til vagtler. Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle insekter der skulle være giftig for vagtlerne.

Jeg ved ikke om det jeg skrev om frugt har skræmt jer. Når man bruger frugt er det en god ide at holde øje med afføringen. Bliver den tynd og brun klistret får de for meget og det er en god ide at stoppe en tid med frugt. Det er et spørgsmål om tilvending som det er med høns. Det er ikke sådan at de dør fra dag til dag af frugt. Det er rigtig godt at fodre dem så alsidig som muligt, jo stærkere bliver de.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #11 Dato: 28 April , 2009, 22:30 »
Stort tillykke med jeres fine vagtler, både til Marianne og Berit.

Ja, jeg kan godt forestille mig, at det er hyggeligt at sidde og kikke på den ceremoni, omkring spisning, og servering af lækkerbidder for hønen.
Det kikker jeg også tit på, når silkerne får noget lækkert, hanen der gør sig også rigtig umage med at servere dette for en af hønerne.

Det ender med, at jeg må forsøge at købe noget af naboens have, jeg har ikke mere plads til dyr, så jeg må "nøjes" med det jeg har, ellers kunne et drivhus og vagtler nemt ha' været på planen.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 29 April , 2009, 07:20 »
Næ, jeg er ikke blevet bange for frugt, men det er jo godt, du skriver, hvis der er noget vi skal være varsomme med. Både Berit og jeg har det jo som et fokuspunkt at vores dyr skal have det så godt som på nogen måde muligt.
Æble og gulerod har de nu ikke rørt, til gengæld er de glade for skvalderkål og mælkebøtter. De har også taget topskuddet af min ene blommetomat, så jeg satser på et godt sideskud  ;)
Radisernes blade er væk, så det er vist en ommer i køkkenhaven. Nå, det har nu heller aldrig været meningen med drivhuset, at det skulle være til radiser  :o
De har lige fået en god forsyning bænkebidere her til morgen og det faldt igen i god jord. Denne gang var det hønen, der var på pletten først, og hun guffer bare i sig uden at kalde på sin mand - ikke sødt, men hun har jo også mere brug for proteinerne, når hun skal lægge æg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 29 April , 2009, 08:17 »
 :D Jeg må ud efter nogle bænkebidder, og så får de nok lige et par vindruer, jeg vil have en lille skammel ind til dem så jeg kan sidde og nyde dem, godt Marianne og snart Lene at vi kan hjælpe hinanden med de erfaringer vi får, og så har vi jo altid Bjarne i baghånden  *b
Hilsen

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #14 Dato: 29 April , 2009, 09:12 »
Ja så har jeg været ude hos de små med bænkebider og et par druet, og en skammel her er hvad jeg så

Hilsen