Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Efterlysning af stjålet hund i Værløse  (Læst 2323 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
Efterlysning af stjålet hund i Værløse
« Dato: 26 April , 2009, 09:02 »
Dette er ikke høns med hund. Jeg håber at hønsevenner på Sjælland også er hundevenner. En hundeveninde af mig fik stjålet sin lille 14 måneders hund fra sin have i aftes. Hun skriver sådan i vores griffon gruppe

I vores griffon gruppe er dette lige offentliggjort
<<<<<<<<<<<<<<<<<

Prøver denne vej, at efterlyse lille Oda.
Oda er i dag omkring kl. 17, blevet fjernet fra vores have.
Jeg ved med 100% sikkerhed, at hun ikke bare er løbet væk. Dels er det slet ikke noget der ligger til hende, hvis hun var kommet på den forkerte side af lågen, ville hun aldrig forlade indkørslen. Dels har vi 2 låger, som ligsom danner en "sluse". Vi har ialt 6 hunde, og omkring kl 17, var 2 af hundene pludselig mellem lågerne, 1 hund i haven og 2 hunde uden for haven - Oda var ingen af stederne.
Eftersom det er griffoner og en mops, og lågerne er 140 og 160 m. høje er det ikke noget de kan komme over eller åbne selv.
Oda er efterlyst hos Nordsjællands Politi, og vi bor i Værløse. Hun er 14 måneder gammel griffon belge chip 203098100241603.
Høre eller ser nogen af jer noget, ville det bare være det bedste der kunne ske.

Sus Høpfner
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

vær rar at kigge efter den jer der bor på sjælland, det er en lille sort Griffon Belge.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Efterlysning af stjålet hund i Værløse
« Svar #1 Dato: 26 April , 2009, 09:15 »
Eeej, det er bare den værste frygt at nogen stjæler ens hund! Hvor er det modbydeligt!
Nu bliver jeg endnu mere i tvivl om at sætte min hund foran spar når jeg handler, han er en kareler og dem er der jo ikke mange af i DK. Ih hvad er det for et land vi lever i hvis folk skal til at stjæle hunde!!!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #2 Dato: 26 April , 2009, 10:16 »
Nej hvor frygteligt, ville blive vanvittig hvis det var en af mine hunde, har i prøvet at sætte en efterlysning på hundegalleri.dk der er jo rigtig mange hundevenner. Håber virkelig at den lille hund kommer hjem igen.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 April , 2009, 10:18 »
Lisbeth Kristine: Man bør ikke sætte sin hund foran Spar! Heller ikke selvom det er en artig hund, som din, der ikke gør (sagde konen, der bor ved siden af Spar!) :D
Det er det forbandede ved, at mopser og grifonner, blandt andre, er blevet så populære, at man kan tjene rigtig mange penge ved at stjæle og sælge dem! >:(
Vi holder øje også vest for Storebælt og sender mange kærlige tanker til den ulykkelige hundeejer. Det er klogt også at efterlyse den på steder som "hundeforum" og dyrenes beskyttelse.
Jeg håber, den lille stakkel snart kommer hjem igen.

Offline Stine R

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 April , 2009, 10:40 »
Hvor er det frygteligt!

Jeg håber at vi snart får godt nnyt fra dig Helen o at hun er fundet og er kommet sikkert hjem igen!

Det er så fordelen ved at have en rhodesian ridgeback på over 40 kg - hun er ikke lige sådan at snuppe, hvis man vel at mærke overhoedet får lov at komme i nærheden af hende (de fleste render skrigende bort når først hun viser sit vagtgen) - eller slæbe på, for den sags skyld.

Pas på jeres dyr derude - der er desværre sørgelige skabninger der tjener penge på andres dyr.

Mine tanker går til din veninde.

Stine
Mange hilsener
Stine :)

0.1 Rhodesian Ridgeback
Orpington
Wyandot
Barnevelder
Maran
Blanding af orpington/Wyandot

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 26 April , 2009, 10:44 »
Uha, osse de bedste ønsker herfra! Den stikker dybt den frygt som hundeejer  :-[  Har selv collie, og har en sjælden gang imellem sat ham af udenfor, spænet ind og hentet en liter mælk og været fyldt med lettelse over at komme ud til ham igen. Han ville følge troligt efter næsten hvem som helst  :-\

Det næste blir vel at den chip de får stukket ind kan leveres med GPS  ;) Smart i hvert fald for de hunderacer der er værst udsat...

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #6 Dato: 26 April , 2009, 10:47 »
Åh, nej!!! Det er min allerstørste frygt! At nogen skal stjæle mine guldklumper!!! De må tage alt andet i huset, bare de passer på mine guldklumper og lade dem blive.

Jeg sætter heller aldrig mine hunde foran supermarkeder og lign. Det har jeg hørt alt for mange skrækhistorier til at turde! Udover at hundene kan være i høj kurs, er der også flere kamphundeejere, der stjæler hunde til brug i træningen af deres kamphunde. Sådan skal mine bare ikke ende...

Jeg vil kigge alle vegne efter lille Oda og straks sende efterlysningen videre til alle jeg kender, samt lægge den på vores kooikerforum. Et telefonnr. til Sus ville måske være godt??? Jeg krydser de største fingre for, at hun snart kommer hjem i god behold.
« Senest Redigeret: 26 April , 2009, 10:58 Fra Frk.olsen »
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 April , 2009, 11:03 »
Lisbeth Kristine: Man bør ikke sætte sin hund foran Spar! Heller ikke selvom det er en artig hund, som din, der ikke gør (sagde konen, der bor ved siden af Spar!) :D

Jo det burde netop være muligt at sætte sin hund foran spar i en lille bitte by hvor alle ved hvor den sort hvide hund hører til. Jeg ville aldrig gøre det i størrere byer. Men for pokker hvor er det ærgeligt at man ikke kan have sine dyr i fred.
Og nu tør jeg jo godt sætte min hund foran spar for jeg ved du kan holde øje med ham, eller nabokonen til Spar, hehe  ;) :P
Og jo han gøer, men kun herhjemme. Alle der går forbi får i hvertfald af vide at de ikke skal komme herind, især hvis de har andre hunde med.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #8 Dato: 26 April , 2009, 12:53 »
Hvor er det forfærdeligt, at man ikke engang kan have sin hund i haven, hvor kan nogen være så grusomme, ja jeg forstår det altså ikke.  :'(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #9 Dato: 26 April , 2009, 14:57 »
Sus kan træffes gennem email kimsus@tdcadsl.dk  eller via mobil nr der udleveres af mig.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #10 Dato: 26 April , 2009, 16:42 »
Det er jo fuldstændigt sindsygt hvad nogle mennesker gør for at tjene penge. Ikke nok med at hundens ejer bliver frygteligt ulykkelig - det er også hamrende synd for hunden at rykke den væk fra dens vante rammer og trygge forhold. Jeg kan ikke udtrykke min harme klart nok.
Stort knus til den uheldige hundeejer.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #11 Dato: 26 April , 2009, 17:46 »
Ja og det er skrækkeligt hvad de kan bruge sådan en lille hund til, jeg tør ikke tænke tanken til ende.  :'(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #12 Dato: 26 April , 2009, 19:35 »
Så er vi bare så glade.... læs her hvad ejeren af Oda beretter i griffon gruppen

Jamen lille Oda er tilbage i flokken.
Desværre kan hun jo ikke fortælle, hvad der er hændt det sidste døgn.
Jeg har hentet hende hos et par, som fortæller at de allerede i går aftes ringede til politiet og sagde, at de havde en lille sort hund. De har samlet hende op, på landevejen i nærheden af Hundested. Det har taget mig 45 minutter, at køre derop, så Oda er jo ikke løbet derop!!!!
Finder nok ikke ud af, hvad der er forgået, men jeg er så lettet over at hun er hjemme igen, de fik 500 kr. til en middag og en flaske rødvin.
Vi vil nu se på, hvordan vi i fremtiden kan sikre vores have og låger endnu bedre.

Tak for al jeres opbakning

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #13 Dato: 26 April , 2009, 19:41 »
PUHA... Ånder letter op.

Meget mystisk forløb.
Hvor er det godt at det var en happy end.
Jeg har tænkt på familien lige siden jeg læste dit indlæg.
MVH Lene

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #14 Dato: 26 April , 2009, 20:01 »
Jeg sætter lige efterlysningen ind på dogspace.dk :)

Men det vil selfølgelig ikke gøre noget, hvis der kommer et tlf. nr til ejeren af efterlyste hund.. Eller skal man bare kontakte nærmeste politi?
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle