Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 22907 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #105 Dato: 04 Juni , 2013, 14:57 »
Måske skulle du gribe den helt anderledes an.... lav en kande kaffe og bag en kage... indviter hele gaden til eftermiddagskaffe i haven en skøn solrig eftermiddag.  fortæl dem hvor meget hønsene betyder for dig og din familie og fortæl at du er villig til at gøre hvad der står i din magt for at afhjælpe evt støjproblemer (men beholde hanen) fortæl at du stille og roligt at du har svært ved at se hvor meget værrer en hane er iforhold til alt det andet larm der er omkring jer... vis dem hønsegården og lad dem evt se kyllinger.  appeler til deres følelser istedet for deres kamplyst... ham den stupide primus-motor er nok uden for rækkevidde, da han jo har sin egen ære at forsvare, men det kan jo være at nogle af de andre kom på andre tanker... fortæl at du så gerne vil både have gode glade naboer OG hønsene... og at I nok fælles kunne finde på en fælles respekt og tolerance for hinanden... ved ikke om det virker, men det er måske forsøget værd... krammer til dig, og pøj pøj med at omvende neandertalsfolket
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #106 Dato: 04 Juni , 2013, 15:22 »
jaaah wanda, præcis min tanke også!! Sæt et langt bord med kaffe, saftevand og hjemmebag op i haven og invitér naboerne. Gæstfrihed og åbenhed frem for kampvåben og truthorn. Du gør rigtig mange rigtige ting med personlig overrækkelse, blomster og undskyldninger, ryddelighed... Og kommer der kun 1 til dit theselskab så aflys ikke og brug ikke tid på dem der ikke dukkede op. Det er så nemt at skrive under på et stykke papir når man lige har travlt og bliver spurgt: Har du nogensinde hørt en hane gale? Øh ja..?! Godt, så skriv under her. Jamen herreste gud, der kan nemt være nogen, der har skrevet under uden at tænke på konsekvensen eller fordi de har fået en salgstale om hvad de skriver under på uden reelt at læse "det med småt" selv. Det sker jo, uanset om man vil være ved det eller ej.

Knus og kram også til hønsene
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #107 Dato: 04 Juni , 2013, 15:32 »
hvorfor ikke bare afhænde naboen?? sådan et fjols er der vel ingen der savner. Jeg synes det er pisse ærgeligt at man ikke kan komme overens, og det alene at der har været en underskrifts indsamling igang synes jeg er så usselt som noget. Hvis ikke man kan komme med sine ønsker til naboen og få en snak om det, så er problemet vel ikke stort nok. Håber du finder en god løsning(mest for din skyld) lene
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Online Helle K.

• Administrator
« Svar #108 Dato: 04 Juni , 2013, 15:53 »
Kæreste Lene - hvor jeg dog føler med dig *t. man bliver vred og også uendelig ked af det, når intet er godt nok, og den egentlige hensigt vel er at få smidt hele hønseholdet på porten, fordi man ikke kan strække sig blot lidt og give plads til din store interesse.

At invitere hele naboskabet på kaffe og sightseeing i haven ser jeg nu som ganske formålsløst i dit tilfælde med skelen til de metoder klagerne bruger, hvor politianmeldelsen for chikane tangerer det grinagtige.

Jeg kan faktisk slet ikke se, at naboerne har nogen sag. I bekendtgørelsen for hønsehold i Hørsholm kommune står, at kommunalbestyrelsen har vedtaget, at man ikke behandler sager om gener fra hønsehold, medmindre der er tale om væsentlig tilsidesættelse af normerne i vejledningen

Dit hønsehold overholder til fulde...og meget mere normerne i vejledningen, så lad dog "manden fra kommunen" komme på besøg og fortæl ham så med et dybt suk, at du er meget ked af, at dine naboer ikke kan læse eller indordne sig under de regler der gælder i den kommune, de bor i.

...og så har jeg slet ikke læst, hvad der står i kommunens bekendtgørelser for støj og opbevaring af kompost. I Rudersdal er det i hvert fald forbudt at have åbne kompostbunker bl. a. pga rotter.

Op med humøret og hyl så herinde på forum, men lad dig ikke knække af den (ynkelige) forsamling du (desværre) bor iblandt..
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #109 Dato: 04 Juni , 2013, 17:13 »
Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive Lene, ud over, at det dog er for skrapt! Og så med DIT hønsehold? Det flotteste anlæg bygget af en tømrer med overdækning og alting. Så fint og flot. Jeg bliver meget ked af det på dine vegne :(. *t.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #110 Dato: 04 Juni , 2013, 17:43 »

At invitere hele naboskabet på kaffe og sightseeing i haven ser jeg nu som ganske formålsløst i dit tilfælde med skelen til de metoder klagerne bruger, hvor politianmeldelsen for chikane tangerer det grinagtige.

Jeg tror nu stadig ikke det er formålsløst (før det er afprøvet) for jeg tror det vil komme som en overraskelse, og overraskelser får folk til at tænke sig om...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Hønsirødovre

• Passiv bruger
« Svar #111 Dato: 04 Juni , 2013, 18:02 »
Sikke en kedelig situation.

Hvad med at tage et par billeder hver dag, hvor der fremgår dato, så man kan se hvor pænt der er i hønsehuset/gården.

Måske et skema, hvor du hverdag skriver hvornår hønsene er blevet lukket ud og ind.

Så er du på forkant med, hvis der skulle opstå mere tumult i sagen.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #112 Dato: 04 Juni , 2013, 19:43 »
Øv Lene - dine naboer er sgu da for viderekomne. Vi har prøvet det i forbindelse med fåreholdet, så jeg ved hvor frustreret du føler dig nu. Man bliver jo klemt op i en krog, fordi man gerne vil beholde sine dyr. Hvorimod de pokkers naboer ikke har noget at miste. Egentlig tror jeg, trods mit temperament, at havefestideen er god fordi den vil vise dig fra din bedste side - og naboerne fra.....ja ikke? Og hvis det så ikke virker? Læssevis af klager til kommune og politi - i det mest formfuldendte parafrafryttersprog!
Kors - hvor jeg føler med dig!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #113 Dato: 04 Juni , 2013, 20:42 »
AJJ Lene hvor gør det mig ondt at du bor tæt på sådanne mennesker. Det er slet ikke sundt for sjælen.
Lad du bare manden fra kommunen komme , og når han har fortalt dig at han er tilfreds, så bed ham om at sende til dine naboer at alt er i den fineste stand hos dig.
Stor krammer og alt det energi jeg har sender jeg imod dig.  *d  *l *l
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
« Svar #114 Dato: 04 Juni , 2013, 21:25 »
"Never argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience" <W

Op med med humøret Lene, så tåbelige folk kan umuligt få held til at overbevise en erfaren mand fra kommunen. Sæt din lid til at "systemet" virker, og nok skal afgøre hvad der er ret og rimeligt. Sørg for at have en god kontakt til embedsmanden, ring og skriv en gang i mellem så han forstår hvem der er den fornuftige i denne sag, før han dukker op på matriklen :laugh:

Som det blev nævnt tidligere: Sørg for dokumentation, skriv alt ned så du har dine facts klar, både hvad du selv gør, og hvad naboerne gør, tid, sted, fotos osv.

Jeg kan fortælle at jeg på et tidspunkt fik fat i den hønseansvarlige i vores kommune for lige at høre hvordan de så på hønsehold i villahaver. Det viste sig, at Vejen kommune slet ikke har nogen regler nedfældet!!

Vi fik en hyggelig snak om hvad man skal stille op med tåbelige naboer som intet tåler og gerne klager over hække, musik, høns og hvad har vi, og han forklarede at kommunens holdning er den simple, at de hellere vil se på, om det ser fornuftigt ud i hvert enkelt tilfælde som kommer til deres kendskab, frem for at stikke firkantede retningslinjer ud om et bestemt antal høns, meter til skel, osv. osv.

De bruger altså krudtet på at mægle og tale folk til rette hvis der dukker problemer op, - frem for at hive et papir frem hvor facit er skrevet ned. Bare i orden, synes jeg!

Har du orden i dine ting, følger gældende regler, og foretager dig fornuftige ting, er jeg sikker på at du har dit på det tørre  /o
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #115 Dato: 04 Juni , 2013, 23:59 »
Årh, da også, Lene, jeg kan ikke tilføje noget til det, der allerede er skrevet.
Jeg håber inderligt, at kommunemanden er lige så fornuftig som sidst.
Og jeg håber, at naboens kompost stinker den dag, han kommer på besøg.
Kram til dig *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #116 Dato: 05 Juni , 2013, 08:52 »
kan du ikke lige hælde noget klamt og stinkende oveni naboens kompost bare for en sikkerheds skyld inden manden fra kommunen kommer? Du må da klart ha noget på lager, når du sådan bare uden videre skambider dine egne høns for at lægge dem til at se klamme ud hos emsige naboer. tænk at skulle undskylde for at ræven smider sit bytte. Grotesk. Hvor er det synd for den nabo, at han har en forestilling om at man kan kontrollere alting inkl. naturen. Han minder mig om hende pigen fra en børnetimeudsendelse fra min barndom, hun var på klassetur til bondegård, og børnene synes det var SÅ klamt at koen tissede mælk og æg kom ud af rxven på en høne. Deres bedste bud var at den slags kom fra køleskabet og butikkens køledisk.
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

Online Helle K.

• Administrator
« Svar #117 Dato: 05 Juni , 2013, 09:16 »
...blot hold DIN sti ren, Lene, og lad naboerne begå dumhederne - hvis det så nogensinde går op for dem, hvordan deres reaktioner opleves af andre, så kan de grave sig ned i den omtalte kompostbunke.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #118 Dato: 05 Juni , 2013, 09:30 »
Magen til lede mennesker skal man da lede længe efter. Føler virkelig med dig Lene.  :'(
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #119 Dato: 05 Juni , 2013, 10:38 »
...blot hold DIN sti ren, Lene, og lad naboerne begå dumhederne - hvis det så nogensinde går op for dem, hvordan deres reaktioner opleves af andre, så kan de grave sig ned i den omtalte kompostbunke.

HØRT!!!!
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.