Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Liv og død  (Læst 1207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Liv og død
« Dato: 24 April , 2009, 21:31 »
Når man har fjerkræ (og andre dyr), mærker man nogle dage, at der ikke er så langt nogen gange mellem liv og død.

Lige nu har vi en skruk med små kyllinger og rugemaskinen pipper også ystigt med hønsekyllinger og guldfasankyllinger.

I dag startede lidt dumt, med at vi fandt den ene af vores sorte orpingtonhøner, som vi lige har købt fra Danny, død nede under deres siddepinde. Sikkert et alm. hjertestop, vi har ikke observeret nogen der har haft det skidt  :-\

Så kigger vi til alle vores kyllinger, og ser, at en af maranerne sidder og er pustet op. Vi har så holdt øje med den i dag, og den har siddet eller ligget under varmelampen hele dagen. Her til aften så det stadig ikke bedre ud og da jeg ikke kunne se hvad den fejlede, ville jeg ikke tage den ind i huset til os under varmelampen sammen med vores små fasaner. Christian og jeg besluttede, at den skulle aflives, for den skulle da ikke lide mere. Christian kunne se da han halshuggede den, at den havde en stor klump slim i halsen, så den har vel fået kulde på en eller anden måde. Desværre var det en hønekylling  :'(, synes jeg tit det er når det er kyllinger der er syge og skal aflives.

Men livet går videre og i morgen nøjes vi forhåbentlig med at det kun er klækning der foregår her  :)

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Liv og død
« Svar #1 Dato: 24 April , 2009, 21:33 »
Øv det var da trist. Lad os håbe på en bedre dag i morgen. :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 24 April , 2009, 21:38 »
Der er da den fordel at det ikke kan gå lige galt hver dag, så det er nok bare et spil om tilfældigheder der gjorde din dag sur.
Bedre held i morgen  <D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 April , 2009, 21:48 »
Min dag var nu ikke helt skidt, bare lidt blandet af godt og skidt. Det klækker og pipper stadig lystigt rundt omkring  ;)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 25 April , 2009, 09:46 »
En stor   *b til dig som trøst, Lisbeth har du ikke noget ropa B det kan godt hjælpe, en af dem jeg fik hos dig begyndte at nyse og så lidt dårlig ud, så fik den noget ropa B og har det fint idag.  *d
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #5 Dato: 25 April , 2009, 10:20 »
Ropa B. ??? Hvad er det, Berit og hvor får man fat i det henne? Det lyder som noget, der er godt at have på lager - just in case.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 April , 2009, 11:04 »
America thisted :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #7 Dato: 25 April , 2009, 16:39 »
Ja Stinne jeg har altid lidt på lager, og både hvidløgsaft og ropa B køber jeg ved America.   :D
Hilsen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 25 April , 2009, 21:08 »
Jeg giver altid ropa B i drikkevandet, men det er måske overdrevet?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #9 Dato: 26 April , 2009, 08:35 »
@ Marianne jeg giver det kun når de er ved at blive forkølet, men ellers får de vitaminpulver i deres foder hver gang jeg fylder op  :D og hvidløgsaft 1 gang ugentlig. :D
Hilsen