Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: DLG Hønsefoder  (Læst 18166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Veteranen

• Passiv bruger
Sv: DLG Hønsefoder
« Svar #15 Dato: 13 Januar , 2015, 14:00 »
Så er det mit forslag at du skifter til tilskudsfoder hele året, og i de perioder du mangler køkken- eller haverester supplerer op med almindeligt korn. (Hvede, byg, majs og valset havre m.m.)
Korn er en meget stor bestandel af dit fuldfoder, og det forekommer at være en grov overpris, at købe korn på denne måde.
Hvis man kun har tre dværghøns, og går efter det lettest mulige, så er fuldfoder vel løsningen....., - hvis du forstår hvad jeg mener ;) ;D
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #16 Dato: 13 Januar , 2015, 19:28 »
Lene - Hedegård leverer da kun i Jylland ifølge deres hjemmeside
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 13 Januar , 2015, 22:07 »
Ok Tove

Havre skal ikke være valset.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #18 Dato: 13 Januar , 2015, 22:49 »

Så er det mit forslag at du skifter til tilskudsfoder hele året, og i de perioder du mangler køkken- eller haverester supplerer op med almindeligt korn. (Hvede, byg, majs og valset havre m.m.)
Korn er en meget stor bestandel af dit fuldfoder, og det forekommer at være en grov overpris, at købe korn på denne måde.
Hvis man kun har tre dværghøns, og går efter det lettest mulige, så er fuldfoder vel løsningen....., - hvis du forstår hvad jeg mener ;) ;D
Hilsner
Der er så lige det at hvis man vil fodre økologisk ( bl.a. For at undgå genmodificeret og oversprøjtet soja mm) så er der ikke noget øko tilskudsfoder på markedet. Jeg kompenserer ved at lave proteinmad som tilskud til øko fuldfoder  og korn. Måske ikke den billigste løsning, men flotte og mange æg giver det- og så er jeg tilfreds. Hønsene også - tror jeg.

Offline Tove

• Bruger
« Svar #19 Dato: 14 Januar , 2015, 08:35 »
Lene Skelsmose. Hvordan sammensætter du det proteinfoder? Jeg bruger en lille smule korn til hygge og alle slags grønt. Men ville gerne gøre som du, hvis jeg var sikker på at de fik den rette sammensætning  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #20 Dato: 15 Januar , 2015, 18:01 »
Lene Skelsmose. Hvordan sammensætter du det proteinfoder? Jeg bruger en lille smule korn til hygge og alle slags grønt. Men ville gerne gøre som du, hvis jeg var sikker på at de fik den rette sammensætning  ;)

Jeg ved ikke om det jeg gør er korrekt, men hønsene trives. Jeg har bare prøvet efter bedste evne. Har vedhæftet "opskrift".

Offline Tove

• Bruger
« Svar #21 Dato: 15 Januar , 2015, 22:09 »
Mange tak  :)