Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: DLG Hønsefoder  (Læst 18160 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline renepaulsen

• Bruger
DLG Hønsefoder
« Dato: 12 Januar , 2015, 17:48 »
Hvad siger folk om DLGs fuldfoder til høns?
Har indtil nu brugt Møllerens, men er det andet lige så godt?
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Hellem

• Bruger
Sv: DLG Hønsefoder
« Svar #1 Dato: 12 Januar , 2015, 18:32 »
Har prøvet det en enkelt gang, syntes der var meget smulder i.... og det gider mine høns ikke spise  :(. Ved ikke om jeg bare var uheldig eller om det også er andre folks oplevelse. Så er gået tilbage til møllerens eller NAG fuldfoder.

Offline Fru B

• Passiv bruger
  • Livet er kort -omfavn det!
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2015, 18:36 »
Jeg synes også at der er alt for meget spild pga. Smulder i DLG's hønsefoder, bruger mølleres i stedet. Til gengæld synes jeg at DLG's fasanstart supergodt til kyllinger, stor set ingen smulder der!
Mvh Charlotte :D

1,2 Orpington gul
0,1 Dorking sølvhalset(sølvgrå), 0,1 australorps 
1,3 Engelsk Araucana. 

1,0 Labrador
1,0 Kat
0,3 Galloway
2,0 Teenagere
1,0 ægtefælle

Offline Charlotte78

• Passiv bruger
  • Mutter
« Svar #3 Dato: 12 Januar , 2015, 18:53 »
Vi bruger det fra land og fritid, kan ikke huske hvad det hedder.
Det er vi meget tilfreds med
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #4 Dato: 12 Januar , 2015, 19:19 »
Vi bruger det fra land og fritid, kan ikke huske hvad det hedder.
Det er vi meget tilfreds med

Er land og fritids foder til f.eks. høns ikke DLG produkter.....

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 12 Januar , 2015, 20:39 »
Jeg er nu heller ikke så pjatte med DLG ( Land & Fritid ) hønsefoder, jeg synes også at det smulder en del, og så er prisen noget høj, for det meste af indholdet er hvede og byg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #6 Dato: 12 Januar , 2015, 22:05 »
Jeg har prøvet både DLG og møllerens, men det kommer ikke i nærheden af foderet fra Hedegaard, og så er det endda billigere.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline renepaulsen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 12 Januar , 2015, 22:26 »
Okay. Det er bare fordi en kammerat er ved at starte en forretning, og vil gerne sælge mig noget foder. Han er blevet forhandler af DLGs produkter. Han sælger 1 sæk fuldfoder, 15 kg. til 75 kr, så det er godt og vel det samme jeg giver for Møllerens :)
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 13 Januar , 2015, 00:03 »
Men sammenlign også indholdet af korn og protein %.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #9 Dato: 13 Januar , 2015, 07:14 »
Land og fritid er DLGs forretning til hobby folket så det er samme indhold.

Hos mig er der ikke smulder i æglægningsfoder. Dog kan der være i startfoder
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tove

• Bruger
« Svar #10 Dato: 13 Januar , 2015, 07:29 »
Jeg synes heller ikke, der smuldrer, dog ville jeg gerne have øko foder, som var tilskudsfoder. Hedegård lyder fint - hvis bare man ikke var (Nord)sjællænder. Her er ikke så mange andre muligheder end DLG og nag.
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 13 Januar , 2015, 09:24 »
Der kører da fragtmænd rundt i hele Danmark
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline renepaulsen

• Bruger
« Svar #12 Dato: 13 Januar , 2015, 09:38 »
Men sammenlign også indholdet af korn og protein %.
Her er jeg lidt på herrens mark. Hvad bør sammensætningen ideelt set være?
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Veteranen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 13 Januar , 2015, 10:44 »
Jeg bruger ikke fuldfoder! En af de grundlæggende ideer med at holde havehøns er, at man gennem hønsene kan nyttiggøre diverse overskud fra have og køkken. Denne sammenhæng er et af mine vigtigste "salgsargumenter" når jeg rekrutterer nye folk til at holde høns.
Om vinteren udgør tilskudsfoder, fuld af pep (69kr/15kg) ca. en tredjedel og noget mindre om sommeren når havens overskud foretrækkes.
Det supplerende korn blander jeg selv efter årstiden. Dvs. flere majs og olieholdige frø om vinteren. Jeg mener ikke at blandingsforholdet behøver at være en videnskab, og hos mig påvirkes det også lidt af min lagerbeholdning. Og at jeg med en flaske rødvin i hånden lejlighedsvis gør en god handel hos en flink landmand ;)
Mvh.
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline renepaulsen

• Bruger
« Svar #14 Dato: 13 Januar , 2015, 13:38 »
Jeg bruger ikke fuldfoder! En af de grundlæggende ideer med at holde havehøns er, at man gennem hønsene kan nyttiggøre diverse overskud fra have og køkken. Denne sammenhæng er et af mine vigtigste "salgsargumenter" når jeg rekrutterer nye folk til at holde høns.
Om vinteren udgør tilskudsfoder, fuld af pep (69kr/15kg) ca. en tredjedel og noget mindre om sommeren når havens overskud foretrækkes.
Det supplerende korn blander jeg selv efter årstiden. Dvs. flere majs og olieholdige frø om vinteren. Jeg mener ikke at blandingsforholdet behøver at være en videnskab, og hos mig påvirkes det også lidt af min lagerbeholdning. Og at jeg med en flaske rødvin i hånden lejlighedsvis gør en god handel hos en flink landmand ;)
Mvh.
Jah, det burde jeg måske også gøre. Lige nu render hønsene bare rundt i haven og de får stadig også godt med madrester, men har alligevel en foderbeholder med fuldfoder stående til dem. Bevares de spiser ikke så meget af det, men den er der. Men til sommer kommer de til at være lidt mere i gården og der tror jeg i hvert fald de skal have mere fuldfoder. Men om vinteren kunne jeg da måske evt. fodre lidt mere med fuld-a-pep?
Eller hvad?
Grunden til at jeg primært bruger fuldfoder er at der i visse perioder ikke er så meget overskudsmad, ikke nok i hvert fald :)
1.6 Sølvgrå Sussex