Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spillefugl - ikke hønserelateret  (Læst 2921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Spillefugl - ikke hønserelateret
« Dato: 22 April , 2009, 15:47 »
Somme tider (selvfølgelig kun af og til) er der ting jeg ikke forstår. En af dem er det med at spille lotto. Det kan ikke tænde så meget som en gnist i mig. Derfor følgende:

Jeg har lige været ude for at handle. Mens jeg pakker mine varer bliver den næste kunde betjent og hun beder om en lottokupon. Det er der jo ikke noget galt i.
MEN da ekspedienten spørger om der skal Joker på, spørger den midaldrende kvindelige kunde om, hvor meget der er i puljen. Ekspedienten undersøger lige sagen (jeg er så småt ved at være færdig med at pakke mine varer, men må da lige have slutningen med) og der er sørme "kun" 5 millioner i puljen. "Nej" siger kunden, så skal hun ikke have Joker på.
Jeg står vist bare og glor og har pludselig en masse spørgsmål, som jeg ikke så godt kan stille hende (jeg skal jo kunne handle der igen uden de peger fingre af mig); ::)
 <L
Hvorfor spiller hun? Tror hun virkelig, at hun vinder?
Og hvad med den Joker?
Gider hun ikke have den fordi der ikke er mere end 5 mio. at vinde?
Er det for lidt til at hun gider have dem?
 ???
Jeg fatter ingenting - men det er helt ok med mig at andre ser det fede i det. *y
« Senest Redigeret: 22 April , 2009, 16:15 Fra Stinne »
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Spillefugl - ikke hønserelateret
« Svar #1 Dato: 22 April , 2009, 17:50 »
Jeg har det lidt ligesom dig, Stinne - jeg forstår heller ikke lige det med lotto.

Jeg gik i gymnasiet dengang lotto kom frem, og vores matematiklærer synes det var sjovt at lade os udregne sandsynligheden for at vinde i lotto. Jeg ved ikke om det er matematiklærerens skyld, men jeg har aldrig købt et lottolod.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 22 April , 2009, 17:52 »
HEh jeg fatter det heller ikke ;)

Når jeg en sjælden gang køber en skraber (oftest fordi der er en fugl der har skidt på mig, så siges der jo man er heldig) og jeg så vinder 40 kr så jubler jeg da vildt....:) gælder det ikke bare om at komme ud med plus på bundlinjen? ikke om hvor stort et plus???
Men ok, hold da kæft et hønseslot man kunne lave (få andre til at lave) for 5 mill :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 April , 2009, 17:56 »
Wanda - jeg kunne ikke lade være med at grine: du starter om at skrive noget om en fugl der har skidt på dig, og længere nede skriver du hønseslot - og det læste jeg som hønselort (fordi jeg var inde i genren i mit hovede), og hvis den skal være 5 mio kr. værd, må den godt nok være stor...  *g
Mvh Marianne

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 22 April , 2009, 18:26 »
Marianne det gjorde jeg også .... Forstod det først da jeg læste dit svar.
 *g *g *g *g
Hvad hjertet er fuldt af *e

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 April , 2009, 18:47 »
 *g Lene, det glæder mig det ikke kun er mig....  <: <H
Mvh Marianne

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #6 Dato: 22 April , 2009, 19:46 »
Ha ha, også jeg. ;D

Angående det der med sansynligheden, så har jeg hørt at man skal leve i 1.100 år for at sansynligeden er reel for at man vinder den store gevindst 1 gang. Men det sker jo alligevel for nogen ind imellem.
Mange hilsner
Stinne

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 22 April , 2009, 19:53 »
Ej altså, hvad tror I lige om mig ;) ....................kan man sælge hønselort for 5 mill???
Vi ses senere, jeg skal ud at samle så ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 22 April , 2009, 21:19 »
@ Wanda

Jeg læste det mere som hvor kæmpestor en hønselort, der skulle til for at give held nok til at vinde 5 mill.   Fantasien har ingen grænser <R
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #9 Dato: 22 April , 2009, 21:24 »
Hej Wanda
Du har nok også større chance for de 5 mill. ved at sælge hønsel... men til gengæld får man ikke ondt i ryggen af at spille lotto
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #10 Dato: 22 April , 2009, 21:51 »
Det var engang "en videnskabelig sandhed" at det var lige så sandsynligt at blive ramt af lynet som at vinde i Lotto. Der er dog en del flere lottomillionærer i Dk, end der er folk, der er blevet ramt af lynet!  ???

Min matematiklærer sagde, at lotto var en særskat på folk, der ikke kunne regne!

Jeg spiller stort set aldrig Lotto, men hvis gevinsten bliver stor nok, kan jeg da godt finde på at kaste 40 kr efter en kupon - sandsynligheden er lille, men hvis man vinder, er det så overmåde fedt, jo! Til gengæld skal gevinsten være stor, hvor tåbeligt er det at vinde hovedgevinsten i Lotto og så stå med et par hundrede tusinde kroner på lommen bagefter, skal det være, så lad det være stort!  ;D

Og det var vel egt. et bud på hvorfor damen ikke ville have et jokerlod...
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 April , 2009, 08:51 »
Men, Christian, hvis der er mange, der tænker som dig (og det tror jeg, der er - jeg gør det ihvertfald også  :D), så er chancen for at vinde, vel egentlig større, når puljen er lille, for så er der ikke så mange, de spiller.

Jeg kender også godt alle beregningerne om, hvor svært det er at vinde ved at spille lotto. Nogle gange spiller jeg alligevel. Det er fordi: selvom jeg havde matematik i skolen, og selvom jeg lærte sandsynlghedsregning.. så fungerer min hjerne bare meget, meget lidt matematisk. I min indre verden er sandsynligheden for at vinde ikke en ud af jeg ved ikke hvor mange millioner; den er 50%.  Enten gør jeg det - eller også gør jeg det ikke  ;D
Og det er måske forklaringen på alle dem der spiller Lotto hver uge - I deres hoveder er der også 50% chance for at vinde.. *f

Jeg har vænnet mig til at betragte denne brist i logik som noget på niveau med andre menneskers andre laster. Rygning, dameblad, slik... Folk der impulskøber høns... ;D

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #12 Dato: 23 April , 2009, 09:23 »
Jeg har vænnet mig til at betragte denne brist i logik som noget på niveau med andre menneskers andre laster. Rygning, dameblad, slik... Folk der impulskøber høns... ;D

Orv, impulskøb af høns - går det ind under kategorien "last"? ;) Det må være argumentet næste gang, der pludselig har sneget sig nogle kyllinger eller rugeæg ind under en af mine høner. Jeg kan ikke (ret meget) gøre for det - det er en last. ::)
Mange hilsner
Stinne

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #13 Dato: 23 April , 2009, 09:40 »
Fortalte lige i forbifarten min mand at hønse- og æggeindkøb nu bliver betegnet som "en last" - så man ikke selv kan gøre for det. Han standsede brat op, snurrede rundt, kiggede mig dybt i øjnene  og spurgte:"Hvad har du nu købt???".
Og det skal man høre fra én, der køber påhængsmotorer, sildegarn, skrubbegarn, åleruser og "små både".........
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 23 April , 2009, 10:20 »
 ;D ;D
Er der ikke noget med, at summen af ens laster er konstant?

Du køber høns, han køber fiskegrej  ;D