Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Svær integration  (Læst 2919 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Svær integration
« Dato: 22 April , 2009, 10:29 »
Jeg har svært ved at få integreret mine 2 silkehøns i flokken af de skånske blomsterhøns. Jeg ved godt at der i starten vil være lidt hakkeri m.v., men jeg synes det er for meget. Hanen er helt vild med den ene høne, og vil hele tiden træde den, og hvis han ikke gør det, hakker han hende. Hønsene er også slemme over for dem, specielt den der er nederst i hierakiet, hun har tilsyneladende nu fået nogle at hakke videre på. Det går især ud over den samme som ovenfor, formentlig idet hun pga. en stor top nok ikke har det fulde 'overblik'. Nogle gange står hun bare og gemmer sig i et hjørne med hovedet nede mellem benene.

Derfor har jeg - igen - sat de to silker over i kyllingegården/huset, som står, så alle kan se hinanden og der kun er tråd imellem.

Hvor meget hakkeri skal man acceptere?
Mvh Marianne

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Svær integration
« Svar #1 Dato: 22 April , 2009, 10:33 »
Kan du ikke prøve at dele dem op, men så de stadig kan se hinanden, og på den måde bliver de van til hinanden.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 April , 2009, 10:36 »
Jo, de kan se hinanden og har kunnet det hele tiden (vel ca. 3 uger), men lige så snart de bliver lukket sammen går det galt. Og det bliver ved, også selv om jeg prøver at holde det ud en dag eller to.  :-[
Mvh Marianne

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #3 Dato: 22 April , 2009, 10:44 »
Hmm, det er da godt nok synd for hende den underkuede. Har de god plads så de "gamle" høns har noget adet at tænke på og de nye lidt ekstra plads at gemme sig på?
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 April , 2009, 10:47 »
Ja, det må man sige, de har omkring 300 m2 at boltre sig på. Og jeg laver gemmesteder til silkerne, men de andre skal nok finde dem og trænge dem op i et hjørne. snøft...
Mvh Marianne