Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: skruk høns  (Læst 10048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nicolaj johansen

• Passiv bruger
skruk høns
« Dato: 21 April , 2009, 21:29 »
jeg har købt nogen høns som var dværg krydsningshøns jeg har ca 15 høner som jeg skulle bruge til at ruge fasanæg ud med men de vil ikke blive skruk,, hvilken nogen ting hjælper med til at de bliver skrukke

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: skruk høns
« Svar #1 Dato: 21 April , 2009, 21:39 »
En mørk redekasse med snydeæg.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline nicolaj johansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 April , 2009, 21:42 »
kan man ikke bruge almindelige æg

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #3 Dato: 21 April , 2009, 21:45 »
Jo, hvis du ikke skal bruge dem. For når de ikke ligger fast endnu, kan du ikke regne med de æg. Du kan også bruge golfbolde
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline nicolaj johansen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 April , 2009, 21:51 »
hvad med fodret skal de have noget bestæmt når de skal blive skruk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 April , 2009, 22:23 »
Nej de skal ikke have et bestemt foder. Men jeg gør det at når først de er blevet skruk så får de startfoder. De behøver nemlig ikke æglægningsfoder fordi de ikke lægger æg når de er skruk, og der er vist noget mere vitaminer og gode sager i startfoderet.
Hvis du bruger alm. æg er det en god ide at sætte et kryds på dem, så kan du fjerne de nye æg som hønsene lægger.
Jeg kan ikke bruge almindelig æg hos mine høns som lokkemiddel da de hakker dem i stykker og æder ægget.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #6 Dato: 21 April , 2009, 22:26 »
Jeg har tidligere fået det svar, at hvedekorn skulle kunne hjælpe, ved ikke om det passer, men da jeg gav det sidste år, varede det ikke længe inden de begyndte at skrukke.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 April , 2009, 22:33 »
Ja mine har da fået hvedekorn for første gang i år, og jeg har allerede to skrukker... :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 21 April , 2009, 23:14 »
Hmmm mine har da fået hvede i ca en måned nu, godt nok blandet med majs og havre henholdsvis 40, 40 og 20 %.... men det skal måske være ren hvede?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #9 Dato: 21 April , 2009, 23:42 »
Ved det ikke, Wanda

Kan jo være tilfældet for både Lisbeth og jeg...
Håber der er andre, der kan lægge viden ind her.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #10 Dato: 22 April , 2009, 08:59 »
Mine har godt nok ikke fået hvede, men bare æglægningsfoder, lidt hel og knækket majs, orm og kravl i haven og lidt køkkenrester. Jeg har jo den skønneste skruk, som nu er konverteret til kyllingefører, gående. Hun var pænt hurtig til at lægge sig skruk.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline nicolaj johansen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 22 April , 2009, 19:08 »
hvad med rederne jeg bruger nogen af de der høje spande som reder, det gør jeg fordi at det er nemt at flytte hønsene til skrukhusene

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 22 April , 2009, 20:10 »
Det skal helst være mørkt.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 22 April , 2009, 21:13 »
Jeg har jo den skønneste skruk, som nu er konverteret til kyllingefører, gående. Hun var pænt hurtig til at lægge sig skruk.

Jeg synes piben har fået en anden lyd. Du er vist blevet ekstra glad for Tante Skrap, hva'?

:-*  til tanten!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #14 Dato: 22 April , 2009, 21:32 »
Jeg har fået min første skruk, faktisk har hun prøvet at fortælle mig det et par dage, men "dum" som jeg var bar jeg hende ind på pind hver aften, så i dag havde hun lagt sig i boksen hos vores ko, foran døren, først prøvede jeg at flytte hende, men hun hakkede og spruttet, så prøvede jeg at give hende et diskret los i r.... næ kvinden blev hvor hun var, så måtte jeg snakke lidt med koen for den ville faktisk gerne ud, hmm  <A enden blev at koen løftede op i meget gravid mave og yver og skrævet hen over hønen, så langt så godt, jeg kunne jo godt se at dette ikke gik så jeg lavede en fin rede til hende i boksen ved siden af når nu den stald skal være barsel stue ( koen skal kælve om ca 20 dage) reden var fin mørk og hyggelig, på med vanter nu skulle madammen flytte, det gik godt hun fik 3 marmor æg og en time efter var hun tilbage i koens boks.  <J så lavede jeg en rede på gulvet uden mørke og overdækning gav hende 12 æg (ved ikke om det er for mange) og der har hun ligget siden i eftermiddags, så koen kunne uhindret komme ind i sin boks og madammen fik sin rede som hun ville have det. Måske er mine høns lidt mærkelige, men der er åbentbart ingen regel uden undtagelse. Hun har dog fået hvede i sit foder.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand