Jeg har silkehøns, og det tror jeg jeg bliver ved med så længe jeg kan tygge smør

Det er kun til havehygge, og jeg har da også både røde og mørke/vildtfarvede samt et par "blå"
For godt tre uger siden kom en hønsebekendt og gav mig seks æg til udrugning. Fire fra lys sussex og to fra dansk landrace.
"Dejlige høns" sagde han, "dem skal du prøve"
Jeg havde en stor blå, som lige havde udvist skrukketendenser, og æggene kom fluks under hende.
Igår klækkede de fem. Fire sussex og en dansk landkylling.
Og SÅ ER DET AT JEG KOMMER TIL AT TÆNKE PÅ, at hønselemmen (som er af aluminium og for nylig indkøbt i tyskland - med automatik og lys-sensor) er beregnet til små høns.

Og jeg HAR faktisk set, hvor store de der sussex kan være! Nærmest som en spædkalv! (og æggene lignede jo osse strudseæg)
Så de vil aldrig kunne gå ind og ud af lemmen, hvis de får lov at blive voksne. Hehe! Håber de bliver til fire gode gryderetter. Landhønen (hvis den ikke er en hane) vil nok lige kunne presse sig igennem.
Iøvrigt har jeg to silkehøns liggende på hhv syv og otte æg - så produktionen af silkekyllinger er heldigvis sikret.
Ja, sådan ka det gå når man ikke tænker sig om