Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vinter  (Læst 8596 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper Janken

• Passiv bruger
Vinter
« Dato: 25 ſeptember , 2014, 06:11 »
Hej nu nærmer den for mig første vinter som hønseejer og her kom jeg til at tænke på hvordan i holder jeres vand frost frit og har i både vand ude og inde. Inde tænker jeg ikke er det store problem der kan jeg bare bruge en varmeplade men hvad gør i andre for at frostsikre jeres vand

Mvh Jesper
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Vinter
« Svar #1 Dato: 25 ſeptember , 2014, 07:12 »
Jeg har en varmeplade til vandet i hønsehuset og en varmeplade til vandet i den overdækkede hønsegård. Hønsene finder hurtigt ud af, at i frostvejr er det der man skal gå hen for at få noget at drikke, når fuglebade, fiskedam og andre vandsteder i haven er tilfrosset.
« Senest Redigeret: 25 ſeptember , 2014, 07:14 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lone

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 ſeptember , 2014, 08:37 »
Er det kun let frost, skifter jeg den 10 ltrs balje i hønsegården om morgenen, den vil så være til at drikke af et stykke op af dagen. Derudover  får de et vandtårn inde i huset, som de med egen kropsvarme holder frostfrit, selv om det fryser 3-4 grader uden for. Viser Kong Vinter mere tænder, dropper jeg det udendørs vand og bruger en lille varmeblæser inde i hønsehuset, så der er rart at være for både høns og hønsepasser, og vandet holder sig frostfrit.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline MariaR84

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 ſeptember , 2014, 20:17 »
Kan man få varmeplader til batteri og uden ledning? Vi har ikke mulighed for at have noget med strøm og ledninger i hønsehuset...

Offline Hillker

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Oktober , 2014, 17:19 »
- Jeg tror næppe du finder varmeplader på batterier - det vil koste alt for mange batterier....

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Oktober , 2014, 18:14 »
Hvad med solceller? Jeg ved ikke noget om strøm, forbrug, watt, volt og ampere. Kunne det lade sig gøre?

Offline Søren

• Bruger
  • ER CHR registret.
« Svar #6 Dato: 08 Oktober , 2014, 07:15 »
Hej
frostfri vand kan laves for 20 kr og op så vælger man selv hvor meget man ønsker
gammel gryde evt. fra genbrug ,en el-pære og fatning samme sted fra, ledning der kan nå
sand til gryde hvor pæren placeres plade over hvorpå man stiller vandet
og vupti frostfri vand, som kan temperatur reguleres med en lysdæmper
alt købt i god tid på genbrug
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 08 Oktober , 2014, 08:54 »
Og når man ikke har mulighed for at trække en ledning?

Offline Karina Bundgaard

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 Oktober , 2014, 17:23 »
hej
jeg har set i en butik at man kan købe sådan en plade til at holde vandet frostfrit... men hvordan den fungere ved jeg ikke og jeg tænker da at hvis vandet nu ikke står ude og ikke lige foran åbningen til hønsegården og man skiftervandet hver dag så fryser det nok ikke....
jeg er ny med hønsehold og er slet ikke kommet så langt i hvad vinter angår og så håber jeg på en mild vinter så er mit problem løst.....
FAMILIE: dejlig mand og 6 skønne børn
HØNS: 1,2 maran, 0,3 wayndotter, 0,1 lys sussex, 3,3 kyllinger, 0,3 danske landhøns, 0,1 grønlægger/Araucana,
DIV DYR: 0,2 golden retriever, 2,3 heste/ponyer (som jeg desværre skal af med) ?,? vildkatte 3 stk., 3 kaniner, 6 dværg hamstere som skal væk....

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #9 Dato: 08 Oktober , 2014, 21:25 »
Hør nu lige her, det er jo egentlig simpelt, høns kræver selvfølgelig rent frisk vand, lige andre dyr, men de kræver det mere når det er varmt om sommeren end om vinteren, ganske som andre dyr. Så hvis man giver dem kuldslået vand om morgenen og igen en times tid inden det bliver mørkt og de skal på binden så er deres behov dækket, og som Karina så rigtigt skriver så stil det i huset et stykke fra døren ud. Giv dem gerne vandet i en spand for der vil hønsene i lang tid selv kunne hakke hul i isen, det har de sværre ved i en vandautomat.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Øllegaard

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 09 Oktober , 2014, 19:13 »
Første gang jeg havde høns købte jeg en varmeplade som jeg satte vandtruget på og det holdet det frostfrit, men denne her gang har jeg ikke strøm til hønsegården, danhøns fortalte mig at deres vandbehov ikke er så stort om vinteren så det er nok med at give dem lunken vand 2 gange om dagen og de drikker det de skal bruge inden det fryser til til og det er det jeg har gjort de sidste 2 år, og når jeg skulle ud med hunden gik jeg lige hen og stak skosnuden ned i vandet og lavede hul på isen i mellemtiden, jeg bruger nogle gummiskåle til drikke vand da det er nemt at få hul på isen samt at tømme dem for vand og is

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #11 Dato: 09 Oktober , 2014, 23:29 »
jeg giver nu kun mine vand 1 gang om dagen i en spand, efterfylder med varmt vand et par dage, og skifter tømmer hver 3-5 dag ligesom hvordan tid og snavs i vandet er.pas på med små kyllinger og spanden, det har kostet mig en drukneulykke, men en mursten eller lign gør at de kan komme op igen hvis de falder i