Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fra æg til høns...  (Læst 33685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #45 Dato: 20 Marts , 2008, 21:04 »
Børge
Det er da nogle skønne små dun bolde du har fået, Stor tillykke med dem
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #46 Dato: 20 Marts , 2008, 21:40 »
tillykke med dem Børge, jeg tror nu ikke det er en silke for kyllingene har ofte mørke ben fem tæer og fjer på benene, føste gang man blander....
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #47 Dato: 21 Marts , 2008, 01:12 »
Tak, allesammen

Ja, Ina, du har ret, det havde jeg jo lige glemt, det med den ekstra tå, for hvis det havde været en silke, skulle det have været en 100% silke, så det er næsten helt sikkert en blanding mellem den sorte landhøne, og så vores Skånske blomsterhane.

Venter spændt på at se, om der kommer noget ud af de sidste 3 æg i rugemaskinen, måtte jo kassere 7 silkeæg, som ikke var befrugtet.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #48 Dato: 21 Marts , 2008, 15:43 »
Så er der ved at være gang i klækningen i rugemaskinen.

Det første æg har fået et lille hul, og jeg kan se det næste bevæger sig lidt, så 2 kommer der sikkert ud af de tre resterende æg.

Billeder følger, når de er kommet ud.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #49 Dato: 23 Marts , 2008, 10:29 »
Billeder Børge, billeder  <L <O
Hilsen Susanne

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #50 Dato: 23 Marts , 2008, 14:10 »
Kommer, Susanne, Kommer, *ggg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #51 Dato: 24 Marts , 2008, 00:49 »
Det bliver da spændende Børge  ;D
Hilsen Susanne

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #52 Dato: 24 Marts , 2008, 00:59 »
Fik desværre ikke tid idag, da vi har været til barnedåb.
Men i morgen står den på rengøring hos silkehønsene, og nyt strøelse, og så billeder, så der er håb forude.
Nu er der jo 5 kyllinger i alt, den sidste er lige begyndt at rende rundt.
De har begge to klækket sidst på eftermiddagen, og til nat har jeg båret den ned til Klukke, og hun har bare taget imod, som var det hendes egen, og imorgen regner jeg med, at alle er med ved foderet, og vandet, de 4 er allerede.
De andre Silkehøns er jo ude om dagen, men kommer så ind sidst på eftermiddagen, og de har taget det meget fint, ingen har generet kyllingerne, selv om flere af kyllingerne har rendt ud imellem benene på de voksne, og endda ind under kokken, det er herligt at se.
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2008, 01:49 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #53 Dato: 24 Marts , 2008, 12:21 »
Så blev der tid til lidt billeder.

Kyllinger er her 5 dage gamle, for de 3 af dem, og de sidste to er henholdsvis 3 og 2 dage gamle, men alle er igang med at spise nu.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #54 Dato: 24 Marts , 2008, 12:22 »
Fordelingen er højest tænkelig 3 Skånske blomsterhøns, og to blandingshøns mellem Danske landhøns og den Skånske hane.
(Danny, kan du ikke lige fortælle, hvordan du ser forskel på høns og haner, på de Skånske?)

Lige et par billeder mere:
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2008, 12:29 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #55 Dato: 24 Marts , 2008, 19:05 »
Fordelingen er højest tænkelig 3 Skånske blomsterhøns, og to blandingshøns mellem Danske landhøns og den Skånske hane.
(Danny, kan du ikke lige fortælle, hvordan du ser forskel på høns og haner, på de Skånske?)

Lige et par billeder mere:


Imiddelbart så kunne de 4 godt være skånske blomster kyllinger men det er svært at sige nu. Især fordi at landhønsene også er sorte.
Den gule har jeg godt nok svært ved at regne ud... Gik jeres "pip hans" der kort inden i samlede æg? Eller blev hovedafbryderen brugt længe inde?
Det kunne måske også være den grå høne!
Jeg kan først se forskel, med rimelig sikkerhed, når de er 6-8 uger gamle. Nogen inden men der er det for usikkert til at jeg vil sige det med sikkerhed.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 809
    • Egonnyt
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #56 Dato: 24 Marts , 2008, 21:18 »
Hej. Er kyllinger af sorte landhøns sorte?? Måske. Jeg ved det godt nok ikke men kylliinger af den brune landhøne ligner slet ikke nogle af de små kyllinger på billedet. Se billederne i min mappe. mvh. Egon :)
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2008, 22:14 Fra Egon »
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #57 Dato: 24 Marts , 2008, 21:43 »
Danny, det kan måske være Pip-hans, der er inde i billedet, har jo lige glemt det med dagene, der skal gå, inden man med sikkerhed ved, hvad der er hvad.

Til Egon, jeg ved ikke, hvad farve landhønsekyllingerne normalt er fra de sorte, men kan huske noget om, at genboen sagde, de var brogede.

Nå, det bliver jo ikke mindre spændende at se dem som voksne så, *gg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #58 Dato: 26 Marts , 2008, 22:29 »
Hvor længe går er, efter at hønen har fået kyllinger, og til hun begynder at lægge æg igen?

Idag, da jeg kom hjem fra arbejde, fandt jeg 2 æg i reden, som med sikkerhed er lagt idag. De andre silkehøns går jo sammen med, indtil de bliver sat udenfor, og kommer ind igen til nat. Jeg ved iøvrigt, at en af silkerne, der kommer ud, er begyndt æglægning, for jeg har hentet 2 æg ind fra haven.

Med hensyn til fordelingen er vi nu næsten sikre på, at den gule kylling er rester fra Pip-Hans, vores overlevende foderkylling, og de brogede, der er brunlig i toppen er blanding mellem blomster og landhøne, og de sidste tre er blomsterhøns.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Fra æg til høns...
« Svar #59 Dato: 26 Marts , 2008, 22:59 »
hej
hvor længe der går der fra man skifter hane til at det er den nye hane der er far til de nye kyllinger
mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds