Jeg fik i september 2 sene ællinger som vi har fodret op, og som er rimelig tamme. Vi troede det var 2 hunner, derfor fik vi fra en veninde en andrik og en hun mere, ikke tamme! ... De 2 som vi havde fra start blev stækket, mens de 2 nye kunne flyve. Det så ud til at være meget stille og roligt, de hyggede sig alle 4 i haven et par uger og de 2 der kunne flyve tog sig en rundtur i ny og næ...smukt er det jo!
Men! Så gik der vist forår i luften, og vores 2 første ænder viste sig at danne par som han og hun!!! de 2 nye dannede osse par, ikke helt frivilligt fra damens side... og hun holdt sig meget for sig selv. De 2 andrikker og den ene hun går altid sammen, men den lille hvide dame forsvandt ned til skoven. Jeg troede hun bare stak af og vi aldrig så hende igen, men af og til, måske 1-2 gange om dagen vendte hun lige næsen hjemad, stod på marken udenfor vores grund... hvilket medførte at alle 3 hurtigt blev trukket den vej. Jeg jagede dem hjem igen, sur over hun prøvede at lokke dem med sig ud på bondens mark og ned i skoven... men! Her til morgen kom hun hjem igen, og det lykkedes mig at fange hende, stække hende og tænkte! SÅ nu blir hun da! Men ak, nej, det viste sig hun rent faktisk prøvede at komme hjem, ikke at trække de andre med! Hun spænede sin vej, ude af stand til at flyve fra sin fjende, så det var det der skete. Den tamme hun løb ikke ud på marken for at være sammen med hende, men for at jage hende væk

Det dejligste er jo når alle trives og de bare kan gå frit...det gør de nemli nu. Men skal jeg hegne dem inde en periode til de har lært orden i rækkerne, eller skal hun bare i fryseren... eller er der en af de andre der skal i fryseren? Det er jo osse lidt uheldigt at der er 2 par, og ikke 3 damer med 1 andrik... vi håber på ællinger, det er i hvert fald ideen med dem.
En lang historie, og trist for hende der lige nu står ude i stalden og ikke ved om hun er købt eller solgt

Håber i har nogle forslag...