@Tanja; Gør som på mejerierne - De fjerner først ALT fløden så de har skummetmælk og fløde. Derefter tilsætter de fløde igen så mængden passer med det man ønsker at lave... F.eks. Sødmælk eller lignende. Det kræver lidt regnearbejde at få styr på %-forholdene med hensyn til fedt, men det burde kunne klares til husbehov.
Jeg har handlet en hel del på nettet med mange ting. Også amazon og ebay. Det I skal være opmærksomme på er hvor varen bliver sendt fra. Tit køber man en vare f.eks. på en engelsk side "ebay.co.uk", men varen sendes fra Fjernøsten eller et andet land udenfor EU. Hvis det sker, så risikerer man at få 50-60% omkostninger oven på det man har givet for varen, da der skal betales told, moms og gebyr.
Kan ikke lige huske de præcise satser men det er omkring dette for handel udenfor EU:
Varens pris inkl. fragt < 80,- kr. = Ingen told, moms eller gebyr
Varens pris inkl. fragt <= 1250,- kr. = +moms og gebyr, men ingen told. ((Varens pris + fragt)+25%+150,-kr)
Varens pris inkl. fragt > 1250,- kr. = +told, moms og gebyr. (((Varens pris +5%)+fragt)+25%+150,-kr) (Toldsatsen svinger fra typisk 1% til 15% afhængig af hvilket produkt det er)
Tit så er det stadig billigere at handle i udlandet, men man skal så være opmærksom på at reglerne for garanti m.m. er anderledes og at der kan være en lille risiko ved det.
Havde jeg mulighed for det ville jeg sikkert også have et lille "hjemme-mejeri". Det må være så fedt at kunne eksperimentere med at lave egne oste og mælkeprodukter...