Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder og vandtrug til rappere??  (Læst 4141 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Foder og vandtrug til rappere??
« Dato: 27 Juni , 2014, 08:31 »
Hvad bruger i af foder og vandtrug til ænder? Ja, man kan jo bare bruge en gammel gryde, fad osv, men nej, det gider jeg ik,jeg vil gerne ha det rigtige, ligesom hønsene har foder og vandtrug beregnet til høns ;) Men til ænderne skal det jo være noget de kan få næbbet i??
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Gåsepigen

• Bruger
Sv: Foder og vandtrug til rappere??
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2014, 09:42 »
Jeg har endnu ikke set et smart, kommercielt fremstillet vandsystem til svømmefugle - med mindre en murerspand tæller med i den kategori?

Jeg gætter på, at markedet for den slags er meget lille, fordi prisen ville blive meget høj. Svømmefugle skal kunne dyppe hele hovedet, så de kan skylle både næb og øjne. Vandet bliver hurtigt beskidt - især hos ænder, der gerne slæber maden med i vandet, så de rigtig kan snadre. De vil allerhelst op i vandet, og det bliver det jo ikke renere af.

1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Mariakiil

• Bruger
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2014, 13:01 »
Her har de bassin lige udenfor deres hus og det bruger de flittigt :) Men mad og vand står inde i huset og det er dertil jeg gerne vil ha et rigtigt fodertrug og vandtrug. Har set lidt på nettet, sån en aflang ting som står er til vand til ænder, men den fylder lidt meget :) Har set en anden halløj på 3 ben der kan være 30 liter i, der står også det er til vand til bla ænder. Kan ik lige finde ud af ligge link herind.
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2014, 11:50 »
Jeg bruge fodertrug fra Harald Nyborg ..
http://www.harald-nyborg.dk/12240/fodertrug
Og drikketårn også fra Harald Nyborg
http://www.harald-nyborg.dk/p5447/30-ltr-drikketaarn-t-hoens-m-m
Samt har de plastiksandkasse beregnet til børn fyld med vand .. Den købte jeg i Bilka ..
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Mariakiil

• Bruger
« Svar #4 Dato: 15 Juli , 2014, 11:17 »
Takker, de er hermed bestilt :)