Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mit nye drivhus  (Læst 2714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Mit nye drivhus
« Svar #15 Dato: 12 April , 2009, 21:37 »
He, he  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 13 April , 2009, 20:44 »
Har i fået glas i idag? :D

Glæder mig til et billede af det. Vi har selv drivhus, og har plaget de gamle om vagtler der til. Min kunne være nem at overtale ikke mindst fordi de havde vagtler på gården da de flyttede herud :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 14 April , 2009, 21:23 »
De sidste glas kom i i dag, vi har gravet nogle få kapillær kasser ned i jorden, men mangler de sidste (udsolgt pt.).
Jeg skal nok tage billede i morgen.
Stadig gift  *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 15 April , 2009, 00:06 »
Her er vores - billedet er fra 2007, foråret kommer kun langsomt til Vestlolland, vores æbletræer blomstrer altså ikke endnu.  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 17 April , 2009, 08:23 »
Så fik jeg endelig taget billedet, og også lige et billede af den dværgnektarin vi har plantet indtil videre (kan I se for jer, mig som bi, summende fra blomst til blomst med en lille pensel, når der skal bestøves  *g ). Vinen og resten af kapillærkasserne skulle komme i dag, og så kan jeg vel godt plante de første tomater. *o
Er der nogen af jer, der har automatiske vinduesåbnere?
Det bekymrer mig lidt at den vandrette profil lige under vinduet, hvor den sidder fast, vrider noget, når vinduet åbnes. Hvordan har I det i jeres drivhuse?
Nu skal jeg så have lavet en snedig løsning med net foran vinduerne og døren, så jeg kan få mine vagtler  <.
« Senest Redigeret: 17 April , 2009, 08:26 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 17 April , 2009, 08:46 »
Hej Marianne, det ser godt ud!! Og så skal du have vagtler... den ide spøger også stadig hos mig  :)
Aut. vinduesåbning, det har jeg også, og det fungerer fint, skal bare lige have en lille spray WD40 om foråret, så kører de igen efter vinteren (så behøver man ikke pille dem af, det får jeg nemlig ikke gjort).
Men hvis profilen vrider sig, lyder det som en lille skævhed et eller andet sted, prøv at checke det, enten der hvor den er sat på profilen, eller ved vinduets hængsel, eller hvordan det nu fungerer hos dig.
God fornøjelse med det - jeg har allerede fine radiser fra mit - og meget andet på vej.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 17 April , 2009, 09:03 »
Jeg tror ikke der er nogen skævheder, for alt er i lod og vater, ellers tror jeg heller ikke man kunne sætte glasset i.
Men den vandrette profil, som åbneren sidder på, vrider lidt når vinduet åbnes, det er lige som om de fjedre, der sidder på åbneren er for stramme.  ???
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 17 April , 2009, 09:05 »
Hmmm. Har du prøvet at skrue lidt på selve åbneren og se om det hjælper?
Mvh Marianne

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 17 April , 2009, 12:58 »
Marianne, hvor er det flot!  Flot er det også, at familien hold sammen.

*y

Venlig hilsen
Lise Kirk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 17 April , 2009, 13:25 »
Jeg er faktisk også ret stolt  *d , Lise
Men vi er nok enige om, at det er godt vi ikke skal leve af at sætte drivhuse op. Det tog MANGE timer  :o
Nu kommer så alt det sjove med at plante  *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #25 Dato: 17 April , 2009, 13:37 »
Hej Marianne
Tillykke med drivhuset. Det skal nok bringe dig megen glæde.
Jeg fik mit for 2 år siden og æææælllsker det.
Jeg er desværre bare ikke kommet igang endnu.
Mht. åbningen som driller dig, man kan ligesom skubbe til hele vinduet hvis det er det der ikke passer. Ellers kan det være selve vindues klappen der er skæv ?
Jeg har sådanne nogle åbne lukke mekanismer og de er uundværlige. De er på tilbud i silvan 2 for 299,- lige for tiden.
Man skal bare huske at afmontere dem inden frosten sætter ind da de ikke kan tåle frost.
Held og lykke med dit fristed..
K.H Lene