Min mand, vores yngste søn og jeg fik gravet ud til og støbt fundamentet tirsdag/onsdag. I går og i dag var de to gents på fisketur, så jeg besluttede mig for at redde mit ægteskab. Derfor samlede jeg alle profilerne til drivhuset, så det nu ligger som to side- og gavlsektioner. Taget kan man først lave, når de 4 sider står. Jeg samlede også vinduer, og næsten hele døren, men de skruer er bare alt for stramme, så der må en af herrene skrue resten. Alle fortæller mig nemlig, at det at samle et drivhus med en ægtefælle, kan være såre problematisk.
"Heldigvis" var der et problem, så fiskerne kom tidligere hjem end forventet i dag, så de gravede ud i drivhuset til fliser, og også huller til kapilærkasserne. Sif og jeg rodede i jorden, de gravede op, og fandt et hav af larver, de der maddikelignende hvide nogen (gåsebiller, oldenborre eller stankelben tror jeg). Jeg tror, vi fandt over 100, og jeg skal lige love for, vi var populære hos skrukkerne og de små. Mon ikke det er super sundt for dem? Det håber jeg da.
I morgen skal der lægges fliser, og kapilærkasserne skal på plads, og så ved jeg ikke hvor meget mere, vi kan nå.
Planen (håbet) er at få det køreklart i løbet af påsken.
Nu skal det så rejses og glas sættes i.
Er vi over det værste, eller er det når væggene samles, eller måske når glasset sættes i?
Jeg glæder mig i hvert fald som et lille barn, vi har ikke haft drivhus de sidste næsten 7 år, og det har jeg savnet.
Når mit drivhus er etableret, og jeg har fået nogle planter i det, skal jeg også have nogle vagtler, men den tid den glæde.