På denne dejlige søndag vågnede vi til stanken af rådne æg i hele huset ...
Ikke overraskende kom det fra rugemaskinen, hvor et hurtigt kig afslørede at eksploderet æg i midten af maskinen og grønt slimet snask spredt overalt ...
<iiiiiddddddddddddr>
Godt man ikke er højgravid med en krop der har en liberal indstilling til opkastninger, eller nåeh jo det er jo mig ...
Men altså jeg flyttede hele herligheden udenfor (det hjalp lidt).
Jeg tog alle æg ud, de rene blev pakket direkte i et lunt håndklæde, dem med et par dråber på blev først "slebet" med en skuresvamp og dem med mere fik skuresvamp + opvaskevand på det berørte område.
Selve maskinen fik en gang opvaskevand efterfulgt af 2 * desinficerende sæbevand og endeligt liberalt påførsel af håndsprit på alle flader.
Nu kommer så spørgsmålene:
de æg der blev ramt, har de stadig en chance? altså der var jo liv da jeg lagde dem tilbage i maskinen (kunne se bevægelser i flere), men der må jo være nogle bakterier i sådan et råddent æg + at sæbevand jo heller ikke er sagen, men jeg tænkte at det var den eneste chance ...
Andre erfaringer med eksploderede æg i rugemaskine ?
kan måske lige tilføje at jeg faktisk havde lyst hele banden i går eftermiddags da der ligesom var en svag odor ..., jeg fandt også nogle der var gået i stå, men da jeg slog dem ud var det tydeligvis ikke dem der lugtede. Den der eksploderede havde set helt normal ud ...
Da først maskinen blev varm igen, ja så lugter den faktisk stadig lidt ... - nok meget forventeligt, men tips & tricks modtages gerne. turde jo heller ikke give den en gang klorin når æggene skulle direkte tilbage deri.
Virkelig dårlig start på dagen ...